Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi I (Endüstriyel Seramik) | SRM 425 | 7 | 4 + 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türk standart normları göz önünde tutularak konular araştırılır ve tasarlanır.Tasarlanan ürünler model , model kalıbı ve ürün şekillendirilmesi uygulanarak nihai tüketiciye ulaşmasında takip edilen yöntemlerin kazanılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Eğitim süresince işlenen konuların uygulamasını kapsayan seçmeli derste tasarım aşamasından paketleme –tüketiciye ulaşma aşamasına kadar ( tüm aşamalarıyla ) sergilenme-sunuş kazanımları dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje dersinde uygulaması yapılacak özgün yemek takımı tasarlamak. | Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Tasarım ilkelerini inceler ve rotasyon ürünlerin teknik resmini çizmek. | Gözlem, | |
3 | Rotasyon üretimde küçülme hesaplarını yapmak. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Tasarlanan yemek takımının en az dört modelini yapmak. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Yapmış olduğu modellerin kalıplarını hazırlamak. | Gözlem, | |
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde etmek. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi,(a-Yemek takımı, b-Banyo Tk.,c-Şömine, d- Çeşme.) | |
2 | Uygulaması yapılacak ürünlerin tasar araştırması ( eskiz çalışmaları) | |
3 | Tasarımların maket çalışması ( ½ , 1/5 ölçekte) | |
4 | Teknik resimlerin çizimi ve model ölçülendirme çalışması. | |
5 | TSE göre standart tespiti ve ölçülendirmenin tamamlanması, (Quiz 1) | |
6 | Alçı modelleme aşamasına geçilir. | |
7 | Model yapımı. | |
8 | Model yapımı. | |
9 | Model yapımı. (Quiz 2 ) | |
10 | Model yapımı. | |
11 | En az altı model ve teknik resimlerden vize değerlendirmesi yapılır. | |
12 | Modellerin alçı kalıp yapımına başlandı. | |
13 | Kalıp yapımına devam edildi. | |
14 | Kalıp yapımına devam edildi, Dönem sonunda takımı oluşturan modeller bitirilip, bir parça kalıplarının alınmış olması gerekir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İstanbul 2013 Mücteba Kundul, Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri ,Billur Basım ve Yayın Hizmetleri İstanbul 2013. İstanbul 2020,Arcasoy Ateş-Başkırkan Hasan ,Seramik Teknolojisi,Literatür Yayıncılık 2020. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje dersinde uygulaması yapılacak özgün yemek takımı tasarlamak. | |||||||||||
2 | Tasarım ilkelerini inceler ve rotasyon ürünlerin teknik resmini çizmek. | |||||||||||
3 | Rotasyon üretimde küçülme hesaplarını yapmak. | |||||||||||
4 | Tasarlanan yemek takımının en az dört modelini yapmak. | |||||||||||
5 | Yapmış olduğu modellerin kalıplarını hazırlamak. | |||||||||||
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde etmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 245 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,8 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |