Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi I (Endüstriyel Seramik) SRM 425 7 4 + 2 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL
Dersi Verenler Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Türk standart normları göz önünde tutularak konular araştırılır ve tasarlanır.Tasarlanan ürünler model , model kalıbı ve ürün şekillendirilmesi uygulanarak nihai tüketiciye ulaşmasında takip edilen yöntemlerin kazanılması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Eğitim süresince işlenen konuların uygulamasını kapsayan seçmeli derste tasarım aşamasından paketleme –tüketiciye ulaşma aşamasına kadar ( tüm aşamalarıyla ) sergilenme-sunuş kazanımları dersin içeriğini oluşturur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Proje dersinde uygulaması yapılacak özgün yemek takımı tasarlamak. Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Tasarım ilkelerini inceler ve rotasyon ürünlerin teknik resmini çizmek. Gözlem,
3 Rotasyon üretimde küçülme hesaplarını yapmak. Deney ve Laboratuvar,
4 Tasarlanan yemek takımının en az dört modelini yapmak. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Yapmış olduğu modellerin kalıplarını hazırlamak. Gözlem,
6 Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde etmek. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi,(a-Yemek takımı, b-Banyo Tk.,c-Şömine, d- Çeşme.)
2 Uygulaması yapılacak ürünlerin tasar araştırması ( eskiz çalışmaları)
3 Tasarımların maket çalışması ( ½ , 1/5 ölçekte)
4 Teknik resimlerin çizimi ve model ölçülendirme çalışması.
5 TSE göre standart tespiti ve ölçülendirmenin tamamlanması, (Quiz 1)
6 Alçı modelleme aşamasına geçilir.
7 Model yapımı.
8 Model yapımı.
9 Model yapımı. (Quiz 2 )
10 Model yapımı.
11 En az altı model ve teknik resimlerden vize değerlendirmesi yapılır.
12 Modellerin alçı kalıp yapımına başlandı.
13 Kalıp yapımına devam edildi.
14 Kalıp yapımına devam edildi, Dönem sonunda takımı oluşturan modeller bitirilip, bir parça kalıplarının alınmış olması gerekir.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İstanbul 2013 Mücteba Kundul, Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri ,Billur Basım ve Yayın Hizmetleri İstanbul 2013.

İstanbul 2020,Arcasoy Ateş-Başkırkan Hasan ,Seramik Teknolojisi,Literatür Yayıncılık 2020.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır.
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular.
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır.
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder.
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Proje dersinde uygulaması yapılacak özgün yemek takımı tasarlamak.
2 Tasarım ilkelerini inceler ve rotasyon ürünlerin teknik resmini çizmek.
3 Rotasyon üretimde küçülme hesaplarını yapmak.
4 Tasarlanan yemek takımının en az dört modelini yapmak.
5 Yapmış olduğu modellerin kalıplarını hazırlamak.
6 Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde etmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 25
2. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Performans Görevi (Atölye) 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 245
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,8
dersAKTSKredisi 10