Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi I (Teknolojik Araştırma) SRM 429 7 4 + 2 5 10
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. BUKET ACARTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Seramik endüstrisi ve akademik eğitimi harmanlayarak, üst seviyeye çıkarmak ve bilimsel metotlar izlenerek sonuca ulaşmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Proje çalışması için yapılacak olan araştırmanın, konu başlıklarının belirlenmesi. Seçilen proje konusu ile ilgili, yazılı ve görsel kaynak araştırmaların aynı zamanda uygulama taslaklarının oluşturulması. Konu içeriğinin belirlenmesi ve geliştirilmesi. Proje konusunun tam olarak netleşmesi. Proje çalışması ve uygulamalar kontrol edilir. Çalışma sürecinde karşılaşılacak problemler saptanır.Denemeler için ön çalışmalar yapılır. Yapılan uygulamalar üzerinde değerlendirmeler yapılır. Varsa problemler çözülür ve tekrar denemelere devam edilir. Proje dersinde gerekli olan birinci aşama tamamlanmış olur. Proje dosyası hemen hemen son halini almalı ve referans denemeler tamamlanmış olmalıdır. Bu süreç bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
2 Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak. Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
3 Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek. Problem Çözme, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun,
4 Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak. Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun,
5 Deneylerin sonuçlarını rapor etmek. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun,
6 Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. Problem Çözme, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun,
7 Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje çalışması için yapılacak olan araştırmanın, konu başlıklarının belirlenmesi. Genel olarak proje konu başlıkları şunlardan oluşmaktadır. Çamur, sır, angop, astar, oksit, pigment, sırlama yöntemleri, çamur hazırlama yöntemleri, pişirim, hammadde.
2 Her öğrenci yapmak istediği araştırma doğrultusunda, en az beş konu başlığı belirler.
3 Seçilen proje konusu ile ilgili, yazılı ve görsel kaynak araştırmaların aynı zamanda uygulama taslaklarının oluşturulması. Konu içeriğinin belirlenmesi ve geliştirilmesi.
4 Proje konusunun tam olarak netleşmesi.
5 1. Quiz (Yazılı)
6 Proje taslak planı oluşturulur. Bu plan doğrultusunda dosya ve uygulama süreçleri ile ilgili yapılacak aşamalar belirlenir.
7 Proje taslağı içerisinde yer alan uygulama çalışmaları ve proje dosyası için süre tespiti yapılır. Gerekli olacak mekanik aletlerin ve imkanların değerlendirilmesi.
8 Tüm çalışmaların gelişimi kontrol edilir. Gerekli teorik bilgiler karşılıklı değerlendirilir ve geliştirilir. Proje konuları ile ilgili Endüstriyel şirketler ve orta ölçekli atölyelere araştırma gezileri düzenlenir.
9 Proje çalışması ve uygulamalar kontrol edilir. Çalışma sürecinde karşılaşılacak problemler saptanır.Denemeler için ön çalışmalar yapılır.
10 2. Quiz (Yazılı)
11 Öğrencilerin çalışmalarındaki eksikler tespit edilir. Bu eksikleri tamamlayıcı ödevler ve araştırmalar verilir. Denemeler için gerekli matematiksel işlemler tamamlanır ve uygulama aşamasına geçilir.
12 Referans denemelerin uygulama aşamasına devam edilir.
13 Yapılan uygulamalar üzerinde değerlendirmeler yapılır. Varsa problemler çözülür ve tekrar denemelere devam edilir. Proje dersinde gerekli olan birinci aşama tamamlanmış olur.
14 Dosya ve uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986

ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi

GENÇ , Soner, Sır Sanatı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. X
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. X
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. X
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek.
2 Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak.
3 Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek.
4 Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak.
5 Deneylerin sonuçlarını rapor etmek.
6 Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak.
7 Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Uygulama) 1 30 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Final 1 40 40
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 10 40
Ara Sınav 1 4 4
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,6
dersAKTSKredisi 10