Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seramik Restorasyonu SRM 322 6 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Yapılan uygulama çalışmaları ile öğrencilerin, her türlü seramik formları, restorasyon kriterleri içinde onarım yapabilmelerini sağlamaktır. Özellikle, Arkeolojik kazı sonucu ortaya çıkan tarihi buluntuların gelecek nesillere doğru aktarılması için gereken aşamalar,  uygulamalı çalışmalar ile öğrencilere aktarılmaktadır.

 

Dersin İçeriği

Restorasyonun tanımı ve ilkeleri dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Toprak ve sualtı tarihi buluntuların tahribatını en aza indirgeyerek onarılması, korunması ve gelecek nesillere aktarılması için izlenen yöntemler araştırılmaktadır. Aynı zamanda öğrencilere sırlı ve sırsız seramik parçalar üzerinde uygulamlar yaptırılmaktadır.

 

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencinin restorasyon konusunda bilgilendirmek. Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Seçilen eserlerin ön incelemesini yapmak. Anlatım, Tartışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 Toprak altından çıkartılacak eserlere tümleme yaparak eseri örneklemek. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma,
4 Çıkartılan eserleri gruplandırılarak sınıflandırma. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Envanter hazırlanmasını öğreterek yetkinlik kazandırılması. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Restorasyonun genel ilkeleri ve tanımı.
2 Toprak ve su altından çıkarılan seramik eserlerde koservasyon ve restorasyon çalışmaları.
3 Seramik restorasyonun da dikkat edilmesi gereken noktalar.
4 Seramik restorasyon aşamaları.
5 Seramik restorasyon raporunda yer alması gereken bilgiler.
6 Venedik restorasyon tüzüğü.
7 Sırlı herhangi bir seramik formun belirlenmesi. Seramik yüzey temizleme işlemleri. Sırlı formun restorasyonu için, formun kırılarak bazı parçaların eksiltilmesi.
8 Formun kırılan parçalardan geriye kalanların restorasyonu için birbirleri ile yapıştırılması.
9 Form yüzeyinde boş kalan bölümlerin alçı ile onarılıp bütün hale getirilmesi.
10 Çalışma ile ilgili dosya hazırlama aşamaları.
11 Sırsız kırmızı çamurdan herhangi bir formun belirlenmesi. Sırsız formun restorasyonu için formun kırılarak bazı parçaların eksiltilmesi.
12 Kırmızı çamur ile şekillendirilmiş formlardan geriye kalanların yapıştırılması. Form yüzeyinde boş kalan bölümlerin alçı ile onarılması.
13 Yapılan çalışmalar ile ilgili hazırlanacak olan dosya aşamaları.
14 Dosya teslimi ve yapılan çalışmalar ile ilgili öğrencilerle genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. X
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. X
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler.
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder.
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Öğrencinin restorasyon konusunda bilgilendirmek. 3 3
2 Seçilen eserlerin ön incelemesini yapmak. 3 3 4
3 Toprak altından çıkartılacak eserlere tümleme yaparak eseri örneklemek. 3 4 1
4 Çıkartılan eserleri gruplandırılarak sınıflandırma. 3 2 3
5 Envanter hazırlanmasını öğreterek yetkinlik kazandırılması. 3 4 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Proje / Tasarım 60
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
dersAKTSKredisi 4