Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj I | SRM 399 | 6 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | Staj Komisyonu |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Eğitim dönemlerinde öğrenmiş oldukları teorik ve uygulama bilgilerinin bir fabrika veya atölye düzeninde yansımalarını görür, bilgi ve becerilerisini arttırır.Bu staj deneyimi neticesinde ileriki eğitim dönemlerinde anlatılan konuları daha iyi öğrenir.Sektörü tanıyarak mezun olduktan sonra iş hayatında karşılaşacağı süreçleri bilir ve hangi departmanlıkta çalışmak istediğne karar verebilir. |
Dersin İçeriği | Eğitim döneminde teorik bilgilerin işletme şartlarında uygulama yöntemlerini öğrenir. Öğrenilen bilgilerin staj dosyası ve sunumu hazırlanarak sözlü savunma becerisinin kazanılması dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik ve mesleki iletişim becerisi kazanır. | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Endüstriyel üretim süreçlerini tanır ve yönetir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Mesleki eğitim ile endüstri arasında ilişkiyi pekiştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
4 | Çalışma disiplini kazanır. | Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
5 | Endüstride mesleki deneyim kazanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Mezun olduktan sonra iş olanağı elde eder. | Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Staj yapacağı kurumların araştırılması. | |
2 | Staj yapacağı kuruma başvuru yapılması. | |
3 | Başvurunun kabulü. | |
4 | Staj yerinin stajyer ile ilgili öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi. | |
5 | Staj dökümanlarının hazırlanması. | |
6 | Sigorta ve onay işlemlerinin yapılması. | |
7 | Staja başlama. | |
8 | Endüstri veya atölyede staj uygulamasının gerçekleşmesi. | |
9 | Endüstri veya atölyede staj uygulamasının gerçekleşmesi. | |
10 | Staj raporunun hazırlanması. | |
11 | Staj dosyasının teslimi . | |
12 | Staj dosyasının onayı. | |
13 | Staj sınavının yapılması. | |
14 | Sınav değerlendirme sonuçlarının ilanı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seramik ve Cam Bölümü ve Üniversite staj esasları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik ve mesleki iletişim becerisi kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | Endüstriyel üretim süreçlerini tanır ve yönetir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Mesleki eğitim ile endüstri arasında ilişkiyi pekiştirir. | 4 | |||||||||
4 | Çalışma disiplini kazanır. | 4 | |||||||||
5 | Endüstride mesleki deneyim kazanır. | 4 | |||||||||
6 | Mezun olduktan sonra iş olanağı elde eder. | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 36 | 36 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |