Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I (Artistik Seramik) | SRM 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Uygulama Atölyesi I (Artistik Seramik) Dijital Ortamda Artistik Görselleştirme I |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | Prof. BUKET ACARTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Uygulama Atölyesi I (Artistik Seramik) dersi kapsamında yapılan özgün proje araştırmaları ve uygulamalarını lisans tezi biçiminde yazılı metne dönüştürmek. Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmek ve tez yazım kurallarına uygun olarak yazılı metin oluşturarak, sunmak.
|
Dersin İçeriği | Uygulama projesinin gelişim süreçlerini, proje üzerinde yapılan yeni araştırmaları ve çalışmayı destekleyen sanat hareketlerini kuramsal açıdan irdeleyen savunan bir tez modeli dersin genel içeriğini oluşturur.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma yöntemleri ve rapor hazırlama teknikleri anlatılır. Bitirme projesi konu araştırma çalışmaları başlar. | |
2 | Proje konusu seçiminde karşılaşacakları teknik zorluklar irdelenir. Çalışmalarını destekleyecek yayınlar ile ilgili bilgi verilir. | |
3 | Bitirme projesi konusu saptanır. Seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik araştırma yöntemleri irdelenir. | |
4 | Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili bilgiler verilir. | |
5 | Bitirme Projesi raporu yazım kuralları ve alıntı yöntemleri anlatılır. | |
6 | Yazılı ve görsel kaynak aramada başlıca yöntemler ve rapor hazırlamada uygulanacak temel yazım kuralları anlatılır. | |
7 | Bitirme raporunun konu ile ilişkini ifade eden kaynaklar değerlendirilir. | |
8 | Bitirme raporunun konusuna özgü içeriği belirlenir. | |
9 | Raporun içindekiler kısmı oluşturularak, konuya özgü ana ve alt başlıklar belirlenir. | |
10 | Bitirme raporu tez yazım kurallarına uygun olarak yazılması sağlanır. | |
11 | Bitirme raporu proje konusu ile bağlantılı olarak amaç, yöntem ve sınırlılıklar çerçevesinde giriş bölümü yazılır. | |
12 | Bitirme raporunun 1. Bölümü yazılır. | |
13 | Raporun 1. bölümü proje uygulama görselleri ile desteklenerek çalışma devam eder. | |
14 | Bitirme projesi raporunun 1. bölümünün yazılı ve sözlü sunumu yapılır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ulusal Tez Arşivi Yerli ve yabancı sanat Dergileri Sanat ile ilgili makale ve bildiriler Dictionary of Ceramic Science and Engineering Loran S, OBannon Plenum Pres, NewYork and London, 1984 ISBN: 0-306-41324-8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | |
2 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||
3 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | |
4 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
4. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 10 | 50 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |