Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim Perspektif | SRM 105 | 1 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknik Resim çizim kurallarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği, öğrencilerin yüzeysel ve kütlesel tasarım çalışmalarında ihtiyaç duyacakları; çizim tekniği ve ilkeleri, geometri kuralları, geometrik şekilleri, üç boyut kavramı ve mekanı algılama konularından oluşmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik resmindeki kullanılan kağıt boyutlarını ve araçları kullanmayı öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Geometrik şekilleri çizebilmek. | Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
3 | Geometrik formları çizebilmek. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Perspektif görünüşten iki boyutlu görüntü elde etmeyi öğrenir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | Bir katı modelin 3 görünüşünü çizmeyi öğrenir. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma, | |
6 | Genel teknik resmin, mesleki teknik resim çiziminde oluşturduğu alt yapıyı öğrenir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Dersin amacı, teknik resim ve perspektif resim çizimi ilkeleri) | |
2 | Çizgiler (Kalınlıkları ve türleri) | |
3 | Çizgiler (Kalınlıkları ve türleri) | |
4 | Birleştirmaler | |
5 | Teğet, daire ve yayların çizilmesi çizilmesi | |
6 | Dönem içi sınav * Kısa sınav * | |
7 | Geometrik şekillerin çizimi (Üçgen, kare, beşgen, altıgen) | |
8 | Geometrik şekillerin çizimi (Çokgen, elips. * 1. Kısa Sınav *) | |
9 | Paralel ışınlarla dik izdüşümü (Nokta, doğru, düzlemin izdüşümü) | |
10 | Cisimlerin üç yönden görünüşü | |
11 | Cisimlerin düşey ve yatay kesitleri | |
12 | Cisimlerin düşey ve yatay kesitleri (* Ödev *) | |
13 | Dönem içi sınav * Arasınav * | |
14 | Perspektifin unsurları (Göz noktası, ışın, kaçma noktası, resim düzlemi, ufuk düzlemi, yer düzlemi) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İplikçioğlu/ Koparal, Uygulamalı Teknik Resim, Kısım1 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik resmindeki kullanılan kağıt boyutlarını ve araçları kullanmayı öğrenir. | ||||||||||
2 | Geometrik şekilleri çizebilmek. | ||||||||||
3 | Geometrik formları çizebilmek. | ||||||||||
4 | Perspektif görünüşten iki boyutlu görüntü elde etmeyi öğrenir. | ||||||||||
5 | Bir katı modelin 3 görünüşünü çizmeyi öğrenir. | ||||||||||
6 | Genel teknik resmin, mesleki teknik resim çiziminde oluşturduğu alt yapıyı öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |