Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihi I | TEB 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | İlk uygarlıklardan Ortaçağ´a, sanatsal üretim sürecinin kaynakları, nedenleri, sosyolojik, siyasi, felsefi dayanakları ile birlikte ele alınarak, öğrencinin bu süreci kesintisiz olarak örneklerle, karşılaştırmalı olarak izlemesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Uygarlıkların Mısır, Mezopotamya ve Anadolu ekseninde ortaya çıkışları ve gelişimleri inançları, mitleri, sanatları ve birbirleriyle olan etkileşimleri anlatılır ve bu doğrultuda Batı Sanat Tarihine geçilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih Öncesi Dönemden, Modern Döneme kadar olan süreci tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalar yaparak sorgular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Bilgileri kendi alanıyla ilişkilendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İhtiyaç duyulan kaynakları saptayarak, ilgili olduğu kaynakları ayırt eder. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme yapılır. | |
2 | Tarihöncesi dönemler ve eserler. | |
3 | Mısır, Mezopotamya, Anadolu Uygarlıkları, Ege Bölgesindeki yerleşimler. | |
4 | Yunan ve Roma uygarlıkları. | |
5 | I.Kısa Sınav / Yunan ve Roma uygarlıkları. | |
6 | Yunan ve Roma uygarlıkları. | |
7 | Bizans Sanatı. | |
8 | İstanbulda yer alan Bizans yapıları. | |
9 | II.Kısa Sınav / Genel tekrar. | |
10 | Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi. | |
11 | Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi. | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Romanesk Sanat. | |
14 | Gotik Sanat. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Örnek gösterilen resimler dijital olarak verilir. |
Ders Kaynakları | Anadolu Kültür Tarihi, Ekrem Akurgal, TÜBİTAK Yayınları Antikçağ Sanat Tarihi, Johann Joachim Winckelmann, Say Yayınları Bizans´ta Sanat ve Ritüel, Engin Akyürek, Kabalcı Yayınevi Sanatın Gerekliliği Ernst Fischer, Payel Yayınevi Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Sanat ve Yanılsama, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Mitoloji ve İkonografi, Bedrettin Cömert, De Ki Yayınları Giotto´nun Sanatı, Bedrettin Cömert, De Ki Yayınları Sanat Tarihinin Temel Kavramları, H. Wölfflin, Remzi Kitabevi Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, Ümran Bulut, Arkeoloji ve Sanat Yayınları Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi Resim Sanatının Tarihi, Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi Ortaçağ Avrupasında Resim Sanatı, Engin Beksaç, Paradigma Akademi Yayınları Sanatın Toplumsal Tarihi, Arnold Hauser, Deniz Kitabevi Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, YEM Yayınları Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, Metin Sözen-Uğur Tanyeli, Remzi Kitabevi Dünya Sanat Tarihi, Mary Hollingsworth, İnkılap Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarih Öncesi Dönemden, Modern Döneme kadar olan süreci tanır. | ||||||||||
2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalar yaparak sorgular. | ||||||||||
3 | Bilgileri kendi alanıyla ilişkilendirir. | ||||||||||
4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder. | ||||||||||
5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirir. | ||||||||||
6 | İhtiyaç duyulan kaynakları saptayarak, ilgili olduğu kaynakları ayırt eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |