Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi I (Resim) | TEB 103 | 1 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanatın temelini oluşturan resim öğelerini tanıtmak,yaratıcı kompozisyonlar oluşturmak,Farklı malzemelerle yaratıcı süreçler gerçekleştirmek |
Dersin İçeriği | Sanatın temelini oluşturan öğelerle birlikte ,Öğrencinin kendini uygulamalar ve düşünsel olarak geliştirmesi , sanatsal bir ifade biçimi doğrultusunda çalışmalarını gerçekleştirebilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | sanatı,sanat eserini,sanat eğitimini yakından sorgulatmak | Tartışma, | |
2 | sanatın temel öğeleri üzerine bilgi sahibi olmaları için araştırmalar ve uygulamalar yaptırmak | Tartışma, Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, | |
3 | çevreyi tanıma,sanatçı gözüyle farkındalıkla doğaya,nesneye, ve sanat eserlerine bakışı gerçekleştirmek. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje, Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, | |
4 | kompozisyon öğelerini tanıma ve kullanma becerisini oluşturmak | Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Desen çizimi | Aynı boyutta Şeffaf bardak (en az 5 adet) kompozisyon oluşturma |
2 | Desen çizimi | tahta çamaşır mandalları ile kompozisyon oluşturma(en az 5 ) |
3 | Desen çizimi | sandalye yığınları oluşturarak çizim |
4 | Nokta ile tonal değerlerin kullanımı | 0,5 siyah pilot kalem,bristol kağıt ,cetvel |
5 | Nokta ile tonal değerlerin kullanımı | 0,5 siyah pilot kalem,bristol kağıt ,cetvel |
6 | çizgi çeşitleri ve çizgi ile tonal değerler elde etme. | çizgi oluşturacak malzemeler,mürekkepli kalemler,kağıt,cetvel |
7 | çizgi çeşitleri ve çizgi ile tonal değerler elde etme. | çizgi oluşturacak malzemeler,mürekkepli kalemler,kağıt,cetvel |
8 | Ton skalası | karakalem,kurşun kalem 2b,canson kağıt |
9 | Işık-gölge | Doğal ışık,yapay ışık, sanatta ışık |
10 | Işık- gölge | Doğal ışık,yapay ışık : Drape ile kompozisyon oluşturma |
11 | ton skalası | siyah beyaz guaj ,kağıt bristol kağıt, |
12 | Röprodüksiyon | ünlü sanatçılardan kadraj alınarak siyah beyaz guaj boya ile çalışılacak |
13 | Gestalt | Temel geometrik formlarla yüzey,fon,form oluşturma ve eşzamanlılık ilkelerinden yararlanılarak kompozisyon oluşturmak |
14 | Form çalışması | temel geometrik formlardan melez formlar oluşturarak kompozisyon kurmakormlarla |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | sanatı,sanat eserini,sanat eğitimini yakından sorgulatmak | |||||
2 | sanatın temel öğeleri üzerine bilgi sahibi olmaları için araştırmalar ve uygulamalar yaptırmak | |||||
3 | çevreyi tanıma,sanatçı gözüyle farkındalıkla doğaya,nesneye, ve sanat eserlerine bakışı gerçekleştirmek. | |||||
4 | kompozisyon öğelerini tanıma ve kullanma becerisini oluşturmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |