Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Digital Sunum Teknikleri | MIM 028 | 0 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bilgisayar Destekli Modelleme I Bilgisayar DEstekli Modelleme II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İLKER ERDOĞMUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutu algılama ve modelleme. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar destekli tasarıma giriş, basit mimari çizimler ile projelerde kullanımı, üç boyutlu modelleme ve basit sunum. Google Sketchup, Rhino, Grasshopper gibi yazılımları 2 ve 3 boyutlu çizimlerde kullanmak. Görüntü işleme için Adobe Photoshop yazılımını kullanmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, proje sunum tekniklerini geliştirir. | ||
2 | Öğrenci, görsel malzemeyi düzenlemeyi öğrenir. | ||
3 | Öğrenci, sunumda görsel efektler kullanma yeteneği kazanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | içeriği | Ön hazırlık yok |
2 | AutoCad komutları Line, Polyline, Xline, Ortho, Snap, Grid, Zoom, Pan, Undo, Delete, Save ve uygulama çizimi | Programın ve kütüphanesinin kurularak gelinmesi |
3 | AutoCad komutları Rectangle, Circle, Arc, Ellipse, Polygon, Viewres, Osnap, Move, Copy, Rotate, Stretch ve uygulama çizimi. | Bilgisayarda pratik yapmak |
4 | AutoCad komutları Scale, Offset, Mirror, Trim, Extend, Array, Fillet, Chamfer ve uygulama çizimi. Sunum gruplarının belirlenmesi. | Bilgisayarda pratik yapmak |
5 | AutoCad komutları Layer, Linetype, Lineweight, Lwdisplay, Match ve uygulama çizimi. AutoCad komutları Options, Properties, Quickprop, Text, Hatch, Block, Explode, Joint, Divide, Ddptype ve uygulama çizimi. | Bilgisayarda pratik yapmak |
6 | 1. Ara Sınav | Proje çizim ve teslimi |
7 | AutoCad komutları Plot, Annotate, Dimstyle, Exportdimstyle ve uygulama çizimi | Bilgisayarda pratik yapmak |
8 | 1. Kısa Sınav | Proje çizim ve teslimi |
9 | SketchUp komutları Line, Rect, Push/Pull, Save, Model Info, Guide/Ruler ve uygulama çizimi. SketchUp komutları Circle, Polygon, Offset, Move, Rotate, Scale ve uygulama çizimi. | Bilgisayarda pratik yapmak |
10 | 2. Kısa Sınav | Proje çizim ve teslimi |
11 | SketchUp komutları Hide, View, Camera, Position Camera, Section Plane, Follow Me ve uygulama çizimi. | Bilgisayarda pratik yapmak |
12 | SketchUp komutları Import, 3D Warehouse, Style, Extension, Vray, Animate ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları. | Bilgisayarda pratik yapmak |
13 | SketchUp komutları Measure, Dimension, Text, 3D Text, Paint Bucket, Create Material ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları. 1. Ödev | Bilgisayarda pratik yapmak |
14 | Photoshop yazılımı üzerinden sunumlarda kullanılmak üzere pafta tasarımı çalışması. Öğrenci sunumları. | Bilgisayarda pratik yapmak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders sırasında not tutulması ve uygulamaların eş zamanlı yapılması beklenir |
Ders Kaynakları | Köksal, A, T, Google Sketchup, Pusula Yayıncılık, 2012 Roskes, B, Google SketchUp Cookbook, , O'Reilly, 2009 http://moz4.com/blog/sketchup-ders-notlari/ http://sayisalmimar.com/?p=318 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Mimari ve kentsel ölçekte belirli sorunlara karşı araştırma, anlama, analiz etme, bilgi üretme, karşılaştırmalı olarak inceleme ve farklı açılardan değerlendirmeler aracılığıyla çözüm önerileri ve stratejik yaklaşımlar geliştirme. | ||||||
2 | İletişim ve Sunum Becerisi: Meslek ortamlarında ve toplumda, uygun temsil araçlarını kullanarak verimli yazabilme ve konuşabilme; doğru iletişim kurmak üzere geleneksel el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını uygun tekniklerle ifade edebilme, etkili sunum yapabilme. | X | |||||
3 | Tasarım Becerileri: Tasarımın temel ilkelerini ve gerekliliklerini kavrayarak etkin şekilde kullanabilme, ilgili ölçüt ve standartlar doğrultusunda farklı alternatifler üretebilme. | X | |||||
4 | Bütünleşik Değerlendirme ve Karar Verme: Tasarım problemlerini çözümlemede kentsel ölçekten tekil malzeme kullanımına; toplumsal yaklaşımdan bireysel kullanım ilişkisine kadar geniş bir aralığa odaklanan unsurları bir arada değerlendirebilme. Mimari ve kentsel tasarım problemlerinin çözümlenmesinde çevrenin bilinçli kullanımı, erişilebilirlik, çevresel sistemler, taşıyıcı sistemler, yapı servis sistemleri gibi birden fazla değişkeni, belirlenen tema ve bağlam kapsamında bir arada kullanabilme. | ||||||
5 | Mimarlık Tarihi ve Kültür: Mimarlık tarihi kapsamında incelenen örnekleri anlama ve kavrama; bunları şekillendiren yerel, bölgesel, küresel ortamlara ait kültürel normları mimari, sosyo-ekonomik, politik, estetik ve teknolojik faktörler bağlamında değerlendirerek bu mirasın etkilerini anlama; mimarlık düşüncesi ve uygulamasına ilişkin yenilikleri takip ederek yaşam boyu öğrenmeye açık olma. | ||||||
6 | Kültürel Çeşitlilik: Yerel ve küresel ölçekte farklı kültürlere sahip toplum ve bireylerin ihtiyaçları, değerleri, davranışsal normları hakkında bilgi edinme ve söz konusu kültürel çeşitliliğin etkinlik zemini olan sosyo-mekânsal dinamikleri anlama. | ||||||
7 | Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlere ve coğrafi özelliklere göre tasarım kriterlerinin çeşitliliğini anlama ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda kamu yararını gözeterek kaynakların korunarak gelecek nesillere aktarılmasına katkıda bulunacak mekanlar oluşturabilme. | ||||||
8 | Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması: Tarihi ve doğal çevreyi tanıma, önemini kavrama ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtların ve yapıların belgelenmesi, rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri anlama. | ||||||
9 | Biçimsel ve Strüktürel Kompozisyon: Form, fonksiyon, strüktür ilişkilerini bir bütün olarak ele alabilme ve mekânsal düzeyde kavrayabilme; yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama. | ||||||
10 | Taşıyıcı Sistemler: Taşıyıcı sistemlerin temel özelliklerini anlama, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olma, ilgili disiplinler ile iş birliği kabiliyeti edinme. | ||||||
11 | Yapı Servis Sistemleri: Yapı tasarımında, strüktürel, çevresel, güvenlik, yapı kabuğu ve bina servis sistemlerini (tesisat, elektrik, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma) anlama, değerlendirme, seçme ve tasarım sürecine entegre edebilme. | ||||||
12 | Proje Yönetimi ve Saha Uygulamaları: Proje yönetimi, iş planlama, finansal yönetim, ekip oluşturma, girişimcilik ve liderlik konularında temel ilkeleri anlama ve uygulayabilme. | ||||||
13 | Finansal Değerlendirme: Fizibilite çalışmaları, yapı maliyeti öngörüleri, işletme maliyetleri, bina yaşam döngüsü gibi kısa, orta ve uzun vadeli finansal konuların temelleri hakkında yeterli bilgi sahibi olma. | ||||||
14 | Meslek Etiği, Alanla İlgili Mevzuat ve Yasal Sorumluluklar: Kamu yararı, sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlama, mimari tasarım ve uygulamada mesleki muhakemenin kullanılmasına ilişkin etik değerlerin rolünü kavrayabilme. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci, proje sunum tekniklerini geliştirir. | ||||||||||||||
2 | Öğrenci, görsel malzemeyi düzenlemeyi öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Öğrenci, sunumda görsel efektler kullanma yeteneği kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |