Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I (Görsel İşitsel Tasarım I) | GIT 457 | 7 | 2 + 6 | 5 | 16 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Görsel işitsel tasarım alanında derinlemesine bir anlayış kazandırmak ve bağımsız bir bitirme projesi yoluyla bu bilgiyi uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler kavram geliştirme, tasarım, üretim ve sunum süreçlerini deneyimleyerek görsel işitsel projeler üretme becerilerini geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme | ||
2 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme | ||
3 | Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma | ||
4 | İletişim ve sunum becerilerini geliştirme | ||
5 | İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Konusu ve Hedeflerin Belirlenmesi | |
2 | Proje Konusu ve Hedeflerin Belirlenmesi | |
3 | Proje konusuna ilişkin literatür araştırması yapma | |
4 | Proje konusuna ilişkin literatür araştırması yapma | |
5 | Proje kapsamının netleştirilmesi ve kavram geliştirme aşamasının başlatılması | |
6 | Proje kapsamının netleştirilmesi ve kavram geliştirme aşamasının başlatılması | |
7 | Görsel ve işitsel unsurların üretimi ve projenin geliştirilmesi | |
8 | İlerlemeye yönelik sunumlar ve danışmanlığın takibi | |
9 | İlerlemeye yönelik sunumlar ve danışmanlığın takibi | |
10 | Üretilen görsel ve işitsel unsurların düzenlenmesi ve kurgulanması | |
11 | Projenin akışının oluşturulması ve bütünlüğünün sağlanması | |
12 | Projenin final haline getirilmesi için son düzenlemelerin yapılması | |
13 | Geri bildirimlerin alınması ve gerekli iyileştirmelerin yapılması | |
14 | Projenin sunumunun hazırlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Drake, J. R. (2013). The importance of sound design and its effect on perception Scott-James, K. (2018). Sound Design for Moving Image: From Concept to Realization. Bloomsbury Publishing Kniaz, L. (2016). Creative Use of Sound in the Cinematic Adaptation of The Great Gatsby. New Horizons in English Studies, 1(1) Batten, J. P., & Smith, T. J. (2018). Looking at sound: sound design and the audiovisual influences on gaze. Seeing into screens: Eye tracking the moving image Pauleit, W., Greiner, R., & Frey, M. (2018). Audio history of film: introduction. Research in Film and History Andriano-Moore, S. (2018). The rise of the sound designer: Northern California film sound in the 1960s and 1970s. Historical Journal of Film, Radio and Television
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme | |||||||||||||||
3 | Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma | |||||||||||||||
4 | İletişim ve sunum becerilerini geliştirme | |||||||||||||||
5 | İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Proje / Tasarım | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Proje / Tasarım | 1 | 60 | 60 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Final | 1 | 135 | 135 |
Toplam İş Yükü | 363 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 16 |