Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi I (Görsel İşitsel Tasarım I) GIT 457 7 2 + 6 5 16
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Görsel işitsel tasarım alanında derinlemesine bir anlayış kazandırmak ve bağımsız bir bitirme projesi yoluyla bu bilgiyi uygulamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler kavram geliştirme, tasarım, üretim ve sunum süreçlerini deneyimleyerek görsel işitsel projeler üretme becerilerini geliştirir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme
2 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme
3 Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma
4 İletişim ve sunum becerilerini geliştirme
5 İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje Konusu ve Hedeflerin Belirlenmesi
2 Proje Konusu ve Hedeflerin Belirlenmesi
3 Proje konusuna ilişkin literatür araştırması yapma
4 Proje konusuna ilişkin literatür araştırması yapma
5 Proje kapsamının netleştirilmesi ve kavram geliştirme aşamasının başlatılması
6 Proje kapsamının netleştirilmesi ve kavram geliştirme aşamasının başlatılması
7 Görsel ve işitsel unsurların üretimi ve projenin geliştirilmesi
8 İlerlemeye yönelik sunumlar ve danışmanlığın takibi
9 İlerlemeye yönelik sunumlar ve danışmanlığın takibi
10 Üretilen görsel ve işitsel unsurların düzenlenmesi ve kurgulanması
11 Projenin akışının oluşturulması ve bütünlüğünün sağlanması
12 Projenin final haline getirilmesi için son düzenlemelerin yapılması
13 Geri bildirimlerin alınması ve gerekli iyileştirmelerin yapılması
14 Projenin sunumunun hazırlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Drake, J. R. (2013). The importance of sound design and its effect on perception

Scott-James, K. (2018). Sound Design for Moving Image: From Concept to Realization. Bloomsbury Publishing

Kniaz, L. (2016). Creative Use of Sound in the Cinematic Adaptation of The Great Gatsby. New Horizons in English Studies, 1(1)

Batten, J. P., & Smith, T. J. (2018). Looking at sound: sound design and the audiovisual influences on gaze. Seeing into screens: Eye tracking the moving image

Pauleit, W., Greiner, R., & Frey, M. (2018). Audio history of film: introduction. Research in Film and History

Andriano-Moore, S. (2018). The rise of the sound designer: Northern California film sound in the 1960s and 1970s. Historical Journal of Film, Radio and Television

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme 5 5 5 5 5
2 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme
3 Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma
4 İletişim ve sunum becerilerini geliştirme
5 İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Proje / Tasarım 60
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 40 40
Proje / Tasarım 1 60 60
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Final 1 135 135
Toplam İş Yükü 363
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 14,52
Dersin AKTS Kredisi 16