Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deneysel İllüstrasyon | GIT 352 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İllüstrasyon tasarımına ait temel kuramsal, plastik, estetik ve teknik bilginin verilmesi ile illüstratif resim dili kullanılarak tasarım üretebilme. |
Dersin İçeriği | Deneyselliğe açık çeşitli farklı teknik uygulamalarla illüstratif bir anlatım yaratmaya yönelik uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme. | ||
2 | 2-İllüstrasyonun tarihi ve gelişim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma. | ||
3 | 3-Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma. | ||
4 | 4-Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. | ||
5 | 5-Tasarım aşamasında kullanılacak materyalleri tanımlayabilme ve etkin bir biçimde kullanabilme. | ||
6 | 6-Tasarımında biçim ve içerik (konu ve görsel) arasındaki ilişkiyi doğru tanımlayabilme. | ||
7 | 7-Tasarımının estetik boyutu hakkında fikir sahibi olabilme. | ||
8 | 8-Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İllüstrasyon tanımı, çeşitli görüşler ve yorumlar. | |
2 | Geçmişten günümüze illüstrasyon tarihi ve gelişimi | |
3 | İllüstrasyonun kullanım alanları | |
4 | Desen çalışması, form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak çalışmalar. | |
5 | Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri. | |
6 | Farklı teknikler ve malzemelerle çizgi ve desen çalışmaları. | |
7 | Farklı teknikler ve malzemelerle nokta ve desen çalışmaları. | |
8 | Çocuk kitabı illüstrasyonu nedir, tarihsel gelişimi ve önemi | |
9 | Çocuk kitabı resimlemesi yapan önemli illüstratörler ve çalışmalarının incelenmesi | |
10 | Belirlenen bir çocuk kitabı hikayesinin karakterinin yeniden yaratımı, teknik ve anlatım dili olarak yorumlanışı | |
11 | Özgün bir çizgi karakter yaratmak ve uslup geliştirme. | |
12 | Karaktere ve oluşturulan dünyaya en uygun malzeme ve tekniğe karar verilmesi | |
13 | Hikaye için storyboard oluşturma. Estetik ve sinematografik kriterler göz önüne alınarak hikayeyi görselleştirme. | |
14 | İllüstrasyonun tipografiyle olan uyuma dikkat etmek. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman) 2. The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman) 3. The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course (C. Tappenden) 4. Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher) 5. Drawing The Head And Figure (J. Hamm) 6. The Encyclopedia Of Drawing Techniques (H. Harrison) 7. Text And Image (M. Wigan) 8. The Illustration Handbook (N.&T. Souter) 9. Graphic Design (C.&P. Fiell) 10. Grafik Tasarım (A. Weill) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme. | |||||||||||||||
2 | 2-İllüstrasyonun tarihi ve gelişim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||||||||||
3 | 3-Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma. | |||||||||||||||
4 | 4-Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. | |||||||||||||||
5 | 5-Tasarım aşamasında kullanılacak materyalleri tanımlayabilme ve etkin bir biçimde kullanabilme. | |||||||||||||||
6 | 6-Tasarımında biçim ve içerik (konu ve görsel) arasındaki ilişkiyi doğru tanımlayabilme. | |||||||||||||||
7 | 7-Tasarımının estetik boyutu hakkında fikir sahibi olabilme. | |||||||||||||||
8 | 8-Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |