Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Desen I | GIT 115 | 1 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | UĞUR ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Deseni oluşturan elemanlarla desen çeşitlerini uygun bir şekilde kullanıp, akademik desenin gerekliliklerini karşılamak ve tekniklerini kavramak bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Desen tekniklerine uygun olarak; natürmort, imgesel, peyzaj desenleri ve canlı model kaynaklı figüratif desenlerin uygulanması dersin içeriğini oluşturmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deseni oluşturan elemanları bilir ve onları uygun bir şekilde kullanır | ||
2 | Kompozisyon taslakları oluşturabilir | ||
3 | Oran-orantı, arka-ön, ışık-gölge ilişkisini kullanarak imgesel ya da gözlemlediği formu akademik tekniklere uygun olarak çizebilir | ||
4 | Farklı materyaller kullanarak desen oluşturabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Desen dersinin tanımının yapılması (Desen nedir? Desen malzemeleri nelerdir? Desen elemanları nelerdir? Desen çeşitleri nelerdir?) | |
2 | Sanat tarihi sürecinde desenin oluşum ve gelişim aşamaları. Doğadan bir form ile desen çalışmalarına başlangıç | |
3 | Oran-orantı konusu ve yapay objelerle kurgusal desen çalışması | |
4 | Yapay objelerle çizgisel sketch (kroki) desen çalışması | |
5 | Temel geometrik formlar ile ışık-gölge desen çalışması | |
6 | Peyzaj desen uygulaması (perspektif bilgisi, uzak yakın ilişkisi), doğa gözlemi sketch (kroki) çalışması | |
7 | Natürmort kurgusuyla tonal desen çalışılması | |
8 | Ara sınav: kurşun kalem ile desen çalışması | |
9 | Figüratif desene geçiş; figürde oran orantı, detaylı el ayak sketch (kroki) desen çalışması | |
10 | Canlı modelden anatomi desen çalışması | |
11 | Canlı modelden çizgisel desen çalışması; hareket (mürekkepli kalem ile) | |
12 | Canlı modelden ışık gölge desen çalışması | |
13 | Canlı modelden füzen ile tonal desen çalışması | |
14 | Barok dönem ustalarının incelenmesi, chiaroscura tekniğiyle desen çalışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yeni Başlayanlar İçin Çizim Teknikleri, FranciscoAsensio Cerver, Literatür Yayıncılık Sanatsal Anatomi, Burne Hogarth, Engin Yayıncılık. Human Anatomy For Artists, Gyorgy Feher, Könemann Yayıncılık. Çizimin Sırları İleri KarakalemTeknikleri, Barrington Barber, Mira Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Deseni oluşturan elemanları bilir ve onları uygun bir şekilde kullanır | 5 | ||||||||||||||
2 | Kompozisyon taslakları oluşturabilir | 5 | ||||||||||||||
3 | Oran-orantı, arka-ön, ışık-gölge ilişkisini kullanarak imgesel ya da gözlemlediği formu akademik tekniklere uygun olarak çizebilir | |||||||||||||||
4 | Farklı materyaller kullanarak desen oluşturabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |