Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Desen I GIT 115 1 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü UĞUR ÖZDEMİR
Dersi Verenler UĞUR ÖZDEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Deseni oluşturan elemanlarla desen çeşitlerini uygun bir şekilde kullanıp, akademik desenin gerekliliklerini karşılamak ve tekniklerini kavramak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Desen tekniklerine uygun olarak; natürmort, imgesel, peyzaj desenleri ve canlı model kaynaklı figüratif desenlerin uygulanması dersin içeriğini oluşturmaktadır

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Deseni oluşturan elemanları bilir ve onları uygun bir şekilde kullanır
2 Kompozisyon taslakları oluşturabilir
3 Oran-orantı, arka-ön, ışık-gölge ilişkisini kullanarak imgesel ya da gözlemlediği formu akademik tekniklere uygun olarak çizebilir
4 Farklı materyaller kullanarak desen oluşturabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Desen dersinin tanımının yapılması (Desen nedir? Desen malzemeleri nelerdir? Desen elemanları nelerdir? Desen çeşitleri nelerdir?)
2 Sanat tarihi sürecinde desenin oluşum ve gelişim aşamaları. Doğadan bir form ile desen çalışmalarına başlangıç
3 Oran-orantı konusu ve yapay objelerle kurgusal desen çalışması
4 Yapay objelerle çizgisel sketch (kroki) desen çalışması
5 Temel geometrik formlar ile ışık-gölge desen çalışması
6 Peyzaj desen uygulaması (perspektif bilgisi, uzak yakın ilişkisi), doğa gözlemi sketch (kroki) çalışması
7 Natürmort kurgusuyla tonal desen çalışılması
8 Ara sınav: kurşun kalem ile desen çalışması
9 Figüratif desene geçiş; figürde oran orantı, detaylı el ayak sketch (kroki) desen çalışması
10 Canlı modelden anatomi desen çalışması
11 Canlı modelden çizgisel desen çalışması; hareket (mürekkepli kalem ile)
12 Canlı modelden ışık gölge desen çalışması
13 Canlı modelden füzen ile tonal desen çalışması
14 Barok dönem ustalarının incelenmesi, chiaroscura tekniğiyle desen çalışılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yeni Başlayanlar İçin Çizim Teknikleri, FranciscoAsensio Cerver, Literatür Yayıncılık

Sanatsal Anatomi, Burne Hogarth, Engin Yayıncılık.

Human Anatomy For Artists, Gyorgy Feher, Könemann Yayıncılık.

Çizimin Sırları İleri KarakalemTeknikleri, Barrington Barber, Mira Yayıncılık.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 Geometrik Model 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 Çalışmalar Merhaba arkadaşlar. Çalışmalarınızı tamamlayabilmeniz için görsellerin yer aldığı bir link paylaşıyorum. Yapacağınız çalışmalar, Çalışma (1) ve Çalışma (2) olacak, diğerleri incelemeniz için örnekler, onları çizmenize gerek yok. Kolay gelsin. 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Deseni oluşturan elemanları bilir ve onları uygun bir şekilde kullanır 5
2 Kompozisyon taslakları oluşturabilir 5
3 Oran-orantı, arka-ön, ışık-gölge ilişkisini kullanarak imgesel ya da gözlemlediği formu akademik tekniklere uygun olarak çizebilir
4 Farklı materyaller kullanarak desen oluşturabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Kısa Sınav 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,64
Dersin AKTS Kredisi 4