Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Animasyon Uygulamaları GIT 318 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin ders sonunda kısa filmler, reklam filmleri, sinema vb yapıtlar için animasyon içeren ögelerin üretiminde yetkin duruma gelmeleridir.

 

 

Dersin İçeriği

Animasyonun temel yöntemlerinden olan klasik animasyonun uygulamalı olarak öğrenilmesi, animasyonun temel 12 prensibi göz önünde bulundurularak zaman kalıpları ve pozlama becerisinin geliştirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Animasyonun temel ilke ve tekniklerini tanımlanması: Animasyonun on iki temel ilkesini tanımı, karakter animasyonu üretim sürecini betimlenmesi Anlatım, Grupla Çalışma,
2 Üç boyutlu animasyon türlerini tanımlanması: Nesne animasyonunu tanımı, iskelet animasyonunu tanımı, simülasyonu tanımı Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
3 Karakter kemik sistemini açıklaması: İleri kinematik ve ters kinematik sistemleri tanımlar, karakter ağırlık boyamasını tanımlar. Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım,
4 Karakter hareketini tasarlar: Karakter hareketlerini kaydeder. Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 animasyon nedir? 14 haftalık genel işleyiş planı -
2 Blender3D programı arayüzü açıklama, kısayolları açıklama, dönüştürme seçenekleri ve pivot noktası açıklama
3 Üç boyutlu animasyona giriş 1
4 Üç boyutlu animasyona giriş 2
5 Animasyonun 12 temel prensibi - 1
6 Animasyonun 12 temel prensibi - 2
7 Üç boyutlu basit nesnelere iskelet ekleme - İskelet animasyonu örneği
8 Üç boyutlu karakter animasyonuna giriş - Karakter iskeleti oluşturma, ağırlık boyama
9 ara sınav
10 Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Yürüme döngüsü örneği
11 Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Dümdüz ileri eylem ve pozdan poza
12 Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı -Referans kullanımı
13 Üç boyutlu simülasyon örnekleri
14 Hareket anailizi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

The Animator's Workbook: Step- By- Step Techniques of Drawn Animation - Tony White

Cartoon Animation (Collector's Series) - Preston Blair

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Animasyonun temel ilke ve tekniklerini tanımlanması: Animasyonun on iki temel ilkesini tanımı, karakter animasyonu üretim sürecini betimlenmesi
2 Üç boyutlu animasyon türlerini tanımlanması: Nesne animasyonunu tanımı, iskelet animasyonunu tanımı, simülasyonu tanımı
3 Karakter kemik sistemini açıklaması: İleri kinematik ve ters kinematik sistemleri tanımlar, karakter ağırlık boyamasını tanımlar.
4 Karakter hareketini tasarlar: Karakter hareketlerini kaydeder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
4. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 60
1. Final 40
Toplam 40
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 3 7 21
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ara Sınav 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 3 3 9
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 259
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,36
Dersin AKTS Kredisi 5