Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı I (Grafik Tasarımı Atölyesi I) | GIT 303 | 5 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. MURAT ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kimlik tasarımı, süreli yayın ve kitap tasarımı, tipografi, reklam, kaligrafi, bilgilendirme tasarımı, ambalaj tasarımı, arayüz tasarımı, çevre ve sergi grafiği ve veri görselleştirme gibi konulardan belirlenen proje ile iletişim problemlerine yaratıcı çözümler getirmek ve konuya uygun görsel çözümler üretmek. |
Dersin İçeriği | Proje kapsamında problemi belirleme, uygun iletişim kanallarını kullanarak yaratıcı çözümler hazırlama, görsel çözümler üretme ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim problemlerine uygun mecraları belirleyebilir. | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | İletişim problemlerine görsel çözümler üretebilir. | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Projeye ilişkin alan araştırması yapabilir. | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Yönerge (brief) ile çalışma deneyimi kazanır. | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Sunum deneyimi kazanır | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | Yeni yaklaşımlar deneyebilir. | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
7 | Özgün tasarımlar yapabilir | Gözlem, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentilerin anlatımı | |
2 | Birinci projenin verilmesi | |
3 | Birinci proje ile ilgili eskiz geliştirme | |
4 | Birinci proje ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi | |
5 | Birinci proje ile ilgili geliştirilen taslakların geliştirilmesi | |
6 | Birinci projenin teslimi ve ikinci projenin verilmesi | |
7 | İkinci proje ile ilgili eskiz geliştirme | |
8 | İkinci proje ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi | |
9 | İkinci proje ile ilgili geliştirilen taslakların geliştirilmesi | |
10 | İkinci projenin teslimi ve final projesinin verilmesi | |
11 | Final projesi ile ilgili eskiz geliştirme | |
12 | Final projesi ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi | |
13 | Final projesi ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi | |
14 | Final projesinin teslim edilmesi ve sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ambrose, Gavin (2013). Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım, İstanbul: Literatür Yayıncılık Twemlow, Allice (2011). Grafik Tasarım Ne İçindir?, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Taşçıoğlu, Melike (2013). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları Taşçıoğlu, Melike (2013). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları Ambrose, Gavin (2011). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür Yayıncılık Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim problemlerine uygun mecraları belirleyebilir. | 5 | ||||||||||||||
2 | İletişim problemlerine görsel çözümler üretebilir. | 5 | ||||||||||||||
3 | Projeye ilişkin alan araştırması yapabilir. | 5 | ||||||||||||||
4 | Yönerge (brief) ile çalışma deneyimi kazanır. | 5 | ||||||||||||||
5 | Sunum deneyimi kazanır | 5 | ||||||||||||||
6 | Yeni yaklaşımlar deneyebilir. | 5 | ||||||||||||||
7 | Özgün tasarımlar yapabilir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
2. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 24 | 24 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 36 | 36 |
Ödev | 2 | 36 | 72 |
Proje / Tasarım | 2 | 24 | 48 |
Toplam İş Yükü | 228 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |