Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Kültür | GIT 218 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Görsel Kültür Analizleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dijitalleşmenin yarattığı sosyo-kültürel değişimi ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, dijital teknolojilerin hayatımızda yarattığı dönüşümü içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital kültürün özelliklerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik boyutlarını örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | Dijitalleşme kavramı | |
3 | Yeni iletişim teknolojileri | |
4 | Enformasyon toplumu ile ilgili yaklaşımlar | |
5 | Web 1.0, Web 2.0 ve Web 3.0 | |
6 | Yeni medya | |
7 | Büyük veri ve Endüstri 4.0 | |
8 | Nesnelerin İnterneti | |
9 | Algoritmalar | |
10 | Dijital ekonomi | |
11 | Dijital emek ve yaratıcı endüstri | |
12 | Dijital içerik sağlayıcılar | |
13 | Gözetim, mahremiyet ve şeffaflık | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Baudrillard, Jean (2012) Kusursuz Cinayet. Necmettin Sevil (çev.). İstanbul: Ayırntı Yayınları. Baudrillard, Jean (2003). Simülakrlar ve Simülasyon. Oğuz Adanır (çev.). İstanbul:Doğu BatıYayınları. Binark, Mutlu (2008). Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık. Castells, Manuel (2005). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1 Ağ Toplumunun Yükselişi. Ebru Kılıç (çev.). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Chul Han, Byung (2018). Şeffaflık Toplumu. Haluk Barışcan (çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık. Demir, Müge (2014). Yeni Medya Üzerine. İstanbul: Literatürk Academia. Fuchs, Christian (2015). Dijital Emek ve Karl Marks. Ankara: Notabene Yayınları. Lyon, David (2006). Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedno Yayıncılık. Marr, Bernard (2017). Büyük Veri İş Başında. Başak Gündüz (çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları. Schönberger, Victor Mayer ve Kenneth Cukier (2013). Banu Erol (çev.). Büyük Veri: Yaşama, Çalışma ve Düşünme Şeklimizi Dönüştürecek Bir Devrim. İstanbul: Paloma Yayınevi. Niedzviecki, Hal (2010). Dikizleme Günlüğü. Gökçe Gündüç (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Twenge, Jean (2010). Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Özlem Yüksel (çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Twenge, Jean (2009). Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları. Ünüvar, Necdet (2013). Dijital Siyaset. İstanbul: Pozitif Yayıncılık. Yengin, Deniz (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dijital kültürün özelliklerini kavrar. | 5 | ||||||||||||||
2 | Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | 5 | ||||||||||||||
3 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. | 5 | ||||||||||||||
4 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik boyutlarını örneklerle açıklar. | 5 | 5 | |||||||||||||
5 | Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |