| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel İletişim Tarihi | GIT 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN |
| Dersi Verenler | Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mağara resimlerinden web´e, insanın üretip kullandığı görsel iletişim form ve yöntemlerini öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Görsel iletişim stillerini tarihsel bakış açısıyla ele alıp, sosyo-ekonomik ve kültürel belirleyicilerin şekillendirdiği bu stilleri öğrenmek. Yanı sıra kültürel ve sanatsal hareketlerle birlikte görsel iletişim tasarımı ve tasarımcılarından örnekler inceleyip yarattığı etkileri tartışmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlar. | Anlatım, | |
| 2 | İletişim araçlarının iletişim amaçlı kullanımı yanı sıra sanat ortamına etkisini açıklar. | Anlatım, | |
| 3 | Görsel iletişim tekniklerini yaratıcı tasarım sürecinde kullanır. | Tartışma, | |
| 4 | Görsel iletişimdeki değişim ve gelişimin, toplumsal, ekonomik ve politik belirleyenlerini saptar. | Anlatım, | |
| 5 | Farklı zamanlardaki değişik temsil biçimlerini öğrenerek kendi özgün çalışmalarına uyarlar. | Tartışma, | |
| 6 | Sadece batı değil doğu kültüründeki görsel iletişim modellerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Öğrendiklerini kendi özgün stilini yaratmada kullanır. | Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mağara, kaya ve yer resimlerinden piktogram ve ideograma görsel iletişimin ilk formları. | |
| 2 | Yazı, ilk alfabetik sistemlerin kuruluşu, kitap ve Orta çağ el yazmaları. | |
| 3 | Kağıt, matbaa, tipografi ve Rönesans kitap ve defterleri | |
| 4 | Reform, Sanayi Devrimi, yeni baskı teknolojileri, fotoğrafın icadı ve posterin yaygınlaşması. | |
| 5 | İlk görsel iletişim tasarım hareketi Arts And Crafts ve Art Nouveau posterleri. | |
| 6 | Ara sınav. | |
| 7 | Avant-garde tasarım: Fütürist tasarım ve özgür tipografi; Grafik Dada, dergi ve kolajlar; Sürrealist tasarımlar. | |
| 8 | Sovyet tasarım okulu Vkhutemas ve Konstrüktivist devrimci tasarım. | |
| 9 | Alman tasarım okulu Bauhaus ve toplumcu mekanik tasarım. | |
| 10 | Modern sanat hareketleri ortamında görsel iletişim: Yeni Tipografi, turistik afiş ve modern tasarım. | |
| 11 | Türkiye'de Görsel İletişimin Tarihi | |
| 12 | Amerika'da modern tasarımın gelişmesi; İsviçre Stili (Uluslararası Tipografik Hareket) ve New York Okulu tasarımcıları. | |
| 13 | Çağdaş Görsel Kimlik Tasarımları, Polonya Afişleri ve Postmodern Tasarım | |
| 14 | Dijital teknoloji, sosyal medya ve yeni tasarım olanakları. Genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | ||||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | ||||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | ||||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | ||||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | ||||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | ||||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlar. | |||||||||||||||
| 2 | İletişim araçlarının iletişim amaçlı kullanımı yanı sıra sanat ortamına etkisini açıklar. | |||||||||||||||
| 3 | Görsel iletişim tekniklerini yaratıcı tasarım sürecinde kullanır. | |||||||||||||||
| 4 | Görsel iletişimdeki değişim ve gelişimin, toplumsal, ekonomik ve politik belirleyenlerini saptar. | |||||||||||||||
| 5 | Farklı zamanlardaki değişik temsil biçimlerini öğrenerek kendi özgün çalışmalarına uyarlar. | |||||||||||||||
| 6 | Sadece batı değil doğu kültüründeki görsel iletişim modellerini analiz eder. | |||||||||||||||
| 7 | Öğrendiklerini kendi özgün stilini yaratmada kullanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 65 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 35 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||