Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Acil Durumlarda Su Temini ve Sanitasyon AFY 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET İŞLEYEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Afet durumları için suyun önemini ve planını yapabilmek

suyun kalitesini daha iyi kavrayabilmek

afet durumlarında suyun temini hakkında uzmanlaşmak

Dersin İçeriği

acil durumlarda suyun yönetimi,

suyun hijyeni, kalitesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 afetlerde suyun rolünü anlama Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası,
2 suyun acil durumlar için planlanması ve yönetilmesi Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Su Kalitesi ve Sağlığı
2 Su Kalitesi ve Sağlığı
3 Afet yönetiminde su eldesi
4 Afet yönetiminde su eldesi
5 Afet yönetiminde su eldesi
6 Program planlama ve uygulama
7 Program planlama ve uygulama
8 İzleme ve değerlendirme
9 İzleme ve değerlendirme
10 Vektör kontrolü
11 Drenaj
12 Örnek Proje Uygulamaları
13 Örnek Proje Uygulamaları
14 Örnek Proje Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
ADAMS, J. (1999) Managing Water Supply and Sanitation in Emergencies.  Oxfam GB, 274 Banbury Road, Oxford OX2 7DZ, UK
 
HARVEY, P., BAGHRİ, S. and REED, B. (2002) Emergency Sanitation. Assessment and Programme Design. Water, Engineering and Development Centre, Loughborough University Leicestershire, LE11 3TU UK
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
7 Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 afetlerde suyun rolünü anlama
2 suyun acil durumlar için planlanması ve yönetilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
2. Ödev 60
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 16 16
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6