Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Taşkın Risk Yönetimi | AFY 009 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRAH DOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Taşkın afeti ile ilgili genel bilgileri vererek; taşkın frkans analizi, gelmesi muhtemel taşkın debilerinin hesaplarını, taşkın yayılım-tehlike-risk haritalarının oluşturulmasını kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Hidrolojide istatistik ve olasılık yöntemlerin uygulanması,Taşkın frekans analizi, taşkın yayılım haritalarının hazırlanması, taşkın tehlike-risk yönetim planlarının hazırlanması, baraj yıkılması analizleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | Anlatım, Gezi / Gözlem, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Taşkın Ötelenmesinde Hidrolojik Yöntemler | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Taşkın yayılım-risk-tehlike- hasar haritaları | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Taşkın Risk Yönetimi | Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | |
2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | |
3 | Yağış-Akış İlişkileri | |
4 | Hidrograf Analizi | |
5 | Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları | |
6 | Bölgesel Analizin Amacı | |
7 | Taşkın Ötelenmesinde Hidrolojik Yöntemler | |
8 | Taşkın yayılım haritaları | |
9 | Taşkın risk haritaları | |
10 | Taşkın tehlike haritaları | |
11 | Taşkın hasar haritaları | |
12 | Taşkın Risk Yönetimi | |
13 | Taşkın Risk Yönetimi | |
14 | Baraj yıkılma analizleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç.Dr. Emrah DOĞAN,Taşkın Risk Yönetimi Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1-BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008 3-Ağıralioğlu, N. Baraj Güvenliği, Beta Yayınevi, 1. Baskı, Mayıs 2011, İstanbul. 4-Turfan, M. Özetle baraj nedir? DSİ matbaası, 1988, Ankara. 5-ICOLD, International Commission on Large Dams, Deterioration of Dams and Reservoirs, Examples and Their Analysis, 1983. 6-ICOLD, International Commission on Large Dams, Dam Failure Statistical Analysis, Bulletin 99, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | ||||||
7 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
2 | Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları | |||||||
3 | Taşkın Ötelenmesinde Hidrolojik Yöntemler | |||||||
4 | Taşkın yayılım-risk-tehlike- hasar haritaları | |||||||
5 | Taşkın Risk Yönetimi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|