Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Afetler ve Afet Yönetimi | AFY 001 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT UTKUCU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT UTKUCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile genel olarak çevresel tehlike, risk ve afet kavramlarının, afet eğilimlerinin ve afet yönetim döngüsünün evrelerininin ve genel olarak afetlere neden olan önemli tehlikelerin öğrenciye kavratılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Kavram olarak tehlike, tehlike ve afet, çevresel tehlikeler nelerdir, afet boyutları, örgüleri ve eğilimleri, risk değerlendirmesi ve tehlike yönetimi, tehlike düzenlemeleri için seçenekler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tehlike ve risk terimlerini ve aralarındaki farkları öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Doğal afetlerin uzaysal ve zamansal dağılımlarında karşılaşılan genel örüntü ve eğilimleri altında yatan sebepleri ile birlikte değerlendirir. | Anlatım, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Afetlerin ülkelerin sürdürebilir kalkınmasındaki önemini kavrar | Anlatım, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Afet yönetim döngüsünün evrelerini kavrar. | Anlatım, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Afet riskinin nasıl azaltılacağı konusunda önerilerde bulunur. | Rol Oynama, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet Yönetimi’nin tarihsel gelişimi, belli başlı doğal afetler. | |
2 | Kavram olarak çevresel tehlike, tehlike ve risk terimleri | |
3 | Çevresel tehlikeler nelerdir? | |
4 | Doğal afetlerin boyutları, örgüleri ve eğilimleri | |
5 | Risk yönetiminin evreleri ve risk iletişimi | |
6 | Afet yönetim döngüsü | |
7 | Depremler | |
8 | Taşkınlar | |
9 | Yangınlar | |
10 | Salgınlar | |
11 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
12 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
13 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
14 | Öğrenci Seminer Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Afetler ve Afet Yönetimi dersi ders sunuları (SABİS'e yüklenecektir) |
Ders Kaynakları | 1. National Research Council, 2003, Living on the active earth: perspectives on eathquake science, National Academic press, 418 pp. 2. Smith, K., 2000, Environmental Hazards: Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420 pp, ISBN-10: 0415224640. 3.Bryant, E. (2005). Natural hazards, Cambridege, 312 pp, ISBN 13-978-0-521-53743-8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | X | |||||
7 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tehlike ve risk terimlerini ve aralarındaki farkları öğrenir. | 2 | 4 | 0 | 0 | |||
2 | Doğal afetlerin uzaysal ve zamansal dağılımlarında karşılaşılan genel örüntü ve eğilimleri altında yatan sebepleri ile birlikte değerlendirir. | 1 | 3 | 0 | 0 | |||
3 | Afetlerin ülkelerin sürdürebilir kalkınmasındaki önemini kavrar | 4 | 0 | 5 | 3 | |||
4 | Afet yönetim döngüsünün evrelerini kavrar. | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | ||
5 | Afet riskinin nasıl azaltılacağı konusunda önerilerde bulunur. | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |