Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İslam Felsefesi Metin Okumaları ILA 425 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. AYŞE KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İslam felsefesinin klasik metinlerini çözümlemek.

Dersin İçeriği

Klasik İslam filozoflarından seçme metinler okumak

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İslam Felsefesi Tarihini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 İslam Felsefesindeki tartışmaları bilir. Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 İslam Felsefesinin terimlerini kavrar. Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 İslam Felsefe geleneğini aktarır. Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 İslam felsefesinin problemlerini bilir. Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 İslam felsefe klasiklerini sayar Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kindi
2 Kindi
3 Ebu Bekir Razi
4 Ebu Bekir Razi
5 Farabi
6 Farabi
7 Farabi
8 İbn Sina
9 İbn Sina
10 Gazali
11 Gazali
12 İbn Rüşd
13 İbn Rüşd
14 Sühreverdi
Kaynaklar
Ders Notu

İslam Filozoflarından Felsefe Metinleri, Mahmut Kaya, Klasik Yayınları; İhsaül-Ulum, Farabi, Divan Yay., çev. Ahmet Arslan

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 İslam Felsefesi Tarihini kavrar. 3 2 3 1 3 4 1 1 1 0 2 0 2 2
2 İslam Felsefesindeki tartışmaları bilir. 3 2 3 1 3 4 3 1 1 0 3 0 2 2
3 İslam Felsefesinin terimlerini kavrar. 3 2 3 1 3 4 3 1 1 0 3 1 2 2
4 İslam Felsefe geleneğini aktarır. 3 2 3 1 3 4 3 1 1 0 3 0 2 2
5 İslam felsefesinin problemlerini bilir. 3 2 3 1 3 4 3 1 1 0 3 1 2 2
6 İslam felsefe klasiklerini sayar 3 2 3 1 3 4 3 1 1 0 3 0 2 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5