Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomedikal Sistemlerde Lazer ve Uygulamaları | BMM 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ADİL BAŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Hüseyin Murat TÜTÜNCÜ Doç. Dr. Hüseyin Yasin UZUNOK |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Lazer kullanım sebepleri, Lazeri oluşturan elemanlar ve Lazerin çalışması, Lazerlerin aktif ortamlarına göre sınıflanması ve çeşitleri, Lazerin güç kaynakları, Lazerlerim dokulara olan etkileri, Lazerin Biyomedikal alanındaki kullanım yerleri ve önemini kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Biyomedikal uygulamalarda lazer sistemlerinin dizayn, görüntüleme ve optik sistemlerde kullanımı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optik elemanlardan lazer ışını yayılımı ve matematiksel tanımının kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Girişim, kırınım, görüntüleme, mikroskopi ve lazerin temel optik prensiplerinin anlaşılması ve özel sistem dizaynlarına uygulanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Optik araştırmalarındaki yaygın metotların ve prosedürlerin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Deneysel prosedürlerin ve sonuçların anlaşılabilir ve detaylı raporlanması ve sunumu | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel optik konularına giriş. | 1-7 |
2 | Işığın madde ile etkileşimi: yansıma ve kırılma | 9-25 |
3 | Işığın madde ile etkileşimi: soğrulma ve saçılma | 25-43 |
4 | Lazer özellikleri ve karakterizasyonu | 43-60 |
5 | Mikroskoplamanın temelleri | 60-105 |
6 | Lazer girişim ölçer temelleri | 105-120 |
7 | Lazer odaklama teorisi | 120-135 |
8 | Lazer odaklama | 135-180 |
9 | Biyolojik dokuların optik özellikleri | 180-210 |
10 | Işığın biyolojik dokuyla etkileşim mekanizmaları | 210-250 |
11 | Fotokimyasal etkileşim | 250-270 |
12 | Foto-termal etkileşim | 270-280 |
13 | Çeşitli lazerlerin çalışma prensipleri | 280-290 |
14 | Cerrahi Lazerler | 290-305 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Niemz, M.H., Laser tissue interactions, Springer Verlag. 2007 [2] Waynant, R.W., Lasers in Medicine, CRC Press 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Optik elemanlardan lazer ışını yayılımı ve matematiksel tanımının kavranması | 5 | ||||||
2 | Girişim, kırınım, görüntüleme, mikroskopi ve lazerin temel optik prensiplerinin anlaşılması ve özel sistem dizaynlarına uygulanması | 5 | ||||||
3 | Optik araştırmalarındaki yaygın metotların ve prosedürlerin öğrenilmesi | 5 | 5 | |||||
4 | Deneysel prosedürlerin ve sonuçların anlaşılabilir ve detaylı raporlanması ve sunumu | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |