Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinir Ağı Mühendisliği | BMM 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Sena Nur Güler |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Metalurji Malzeme Mühendisliğinde genelde Yapay Zeka, özelde Yapay Sinir Ağları ile ilgili çalışmalar yapabilmek |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde Yapay Sinir Ağları adımları ve uygulamaları bulunmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemleri ile ilgili tersine mühendislik işlemlerini gerçekleştirebilir | Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Sinir ağlarıyla ilgili algoritmalar kurabilir ve etkileşimleri ile ilgili kuramlar önerebilir | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Sinir ağları ile ilgili teorik çalışmalar gerçekleştirebilir ve sonuçları yorumlayabilir | Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Yapay zeka ile ilgili bilgileri yorumlayabilir ve teorik çalışmalar gerçekleştirebilir | Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
5 | Yapay zeka konusu üzerinde uygulamalar gerçekleştirebilir | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapay Zeka ya genel bakış | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Matematiksel temel | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Literatürde YSA | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | YSA nın diğer bilim dalları ile ilişkisi | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | YSA ve Matematik | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | YSA ve İstatistik | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Metalurji Malzeme Mühendisliğinde YSA | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Örnek Olaylar 1 | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Örnek Olaylar 2 | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Veri Toplama | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Veri Temizleme | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Verilerin Analize Hazır Hale Getirilmesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Örnek Olaylar 3 | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Örnek Olaylar 4 | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinir sistemleri ile ilgili tersine mühendislik işlemlerini gerçekleştirebilir | 5 | 5 | |||||
2 | Sinir ağlarıyla ilgili algoritmalar kurabilir ve etkileşimleri ile ilgili kuramlar önerebilir | 5 | ||||||
3 | Sinir ağları ile ilgili teorik çalışmalar gerçekleştirebilir ve sonuçları yorumlayabilir | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Yapay zeka ile ilgili bilgileri yorumlayabilir ve teorik çalışmalar gerçekleştirebilir | 5 | 5 | |||||
5 | Yapay zeka konusu üzerinde uygulamalar gerçekleştirebilir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 0 | 15 | 0 |
Final | 0 | 30 | 0 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |