Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | GIT 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
2 | Bir araştırmayı planlar. | Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. | Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Bölüm 1" başlığı altında yer alan 3 ile 22. sayfalar arasındaki konular anlatılır. |
2 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur. |
3 | Bilimsel tutum ve davranışlar | 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur. |
4 | Bir araştırmanın planlanması | 1 numaralı kaynaktan "İçerik ve Biçim" başlığı altında yer alan 15 ile 46. sayfalar arası okunur. |
5 | Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili temel kavramlar | 1 numaralı kaynaktan 1 ile 14. sayfalar arasındaki kavramlar anlatılır. |
6 | Problemin saptanması | 2 numaralı kaynaktan "Problem" başlığı altındaki 53 ile 65. sayfalar arasındaki bölümler okunur ve bir problem cümlesi yazılır. |
7 | Araştırmanın konusu, amacı ve önemi | 2 numaralı kaynaktan 67 ile 71. sayfalar arasıbaşlıkları okunur ve bir konu etrafında amaç cümlesi yazılır.ndaki "Amaç" ve "Önem" |
8 | Varsayım ve hipotez | 2 numaralı kaynaktan 71 ile 73. sayfalar arası okunur ve varsayım ile hipotez arasındaki fark tartışılır. |
9 | Tanım ve sınırlılıklar | 2 numaralı kaynaktan 73 ile 75. sayfalar arası okunur. |
10 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan "Kaynak Gösterme" başlığı altındaki 53 ile 56. sayfalar arası okunur ve derste örnekler verilir. |
11 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan 66 ile 74. sayfalar arasındaki "Özel Dipnot ve Kaynakça" başlıkları okunur ve derste örnekler verilir. |
12 | Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme | Derste tartışılmak üzere rapor örnekleri verilir. |
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |||
---|---|---|---|
Ders Notu | |||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | ||||||||
2 | Bir araştırmayı planlar. | ||||||||
3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | ||||||||
4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | ||||||||
5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |