Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Kültür GIT 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hayatın her alanının dijitalleştiği bir çağda yaşanan sosyo-kültürel değişimi ortaya koymaktır. 

Dersin İçeriği

Bu ders, dijital teknolojilerin hayatımızda yarattığı dönüşümü ortaya koymaktadır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital kültürün özelliklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Dijitalleşmenin ekonomik boyutunu örneklerle açıklar. Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 Dijitalleşme kavramı
3 Yeni iletişim teknolojileri
4 Enformasyon toplumu ile ilgili yaklaşımlar
5 Web 1.0, Web 2.0 ve Web 3.0
6 Yeni medya
7 Büyük veri ve Endüstri 4.0
8 Nesnelerin İnterneti
9 Algoritmalar
10 Dijital ekonomi
11 Dijital emek ve yaratıcı endüstri
12 Dijital içerik sağlayıcılar
13 Gözetim, mahremiyet, şeffaflık
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baudrillard, Jean. Kusursuz Cinayet. Çev. Necmettin Sevil. İstanbul: Ayırntı Yayınları, 2012. 

Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon. Çev. Oğuz Adanır. İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2003.

Binark, Mutlu. Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2008. 

Bulut, Ergin ve Michael A. Peters. Bilişsel Kapitalizm! Eğitim ve Djital Emek. Ankara: Notabene Yayınları, 2014. 

Castells, Manuel. Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1 Ağ Toplumunun Yükselişi. Çev. Ebru Kılıç. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2005. 

Demir, Müge. Yeni Medya Üzerine. İstanbul: Literatürk Academia, 2014. 

Fuchs, Christian. Dijital Emek ve Karl Marks. Ankara: Notabene Yayınları, 2015.

Lyon, David. Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedno Yayıncılık, 2006. 

Niedzviecki, Hal. Dikizleme Günlüğü. Çev. Gökçe Gündüç. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. 

Twenge, Jean. Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Çev. Özlem Yüksel. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2010. 

Twenge, Jean. Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2009.

Ünüvar, Necdet. Dijital Siyaset. İstanbul: Pozitif Yayıncılık. 2013. 

Yengin, Deniz. Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları, 2014.

Yücel, Derya. Yeni Medya Sanatı ve Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze Dijital Sanat Pratiklerinin Müzeolojik Bağlamda Değerlendirilmesi. İstanbul: İKÜ Yayınevi, 2012. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır.
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Dijital kültürün özelliklerini kavrar. 5
2 Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. 5
3 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. 5
4 Dijitalleşmenin ekonomik boyutunu örneklerle açıklar. 5
5 Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 10 10
Final 1 16 16
Ara Sınav 1 12 12
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6