Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bakım Uygulamaları | SHE 325 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Görv. Ramazan Bozkurt Araş. Görv. Nasibe Yağmur Ziyai |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yoğun bakımda temel hemşirelik becerilerini bireyselleştirilmiş holistik bakım temelli vermesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Yoğun bakımda sürekli kritik durumdaki hastalarla, ileri teknoloji, karmaşık terapotik işlemler ve zorlayıcı etik ikilemlerle sürekli karşı karşıya kalmaktadır. Ancak hemşireleri, bireyselleştirilmiş holistik bakımının sağlanması sırasında, teknoloji ve bakım davranışları arasındaki dengeyi koruması gerekmektedir. Varlığını sunmak, hazır bulunmak, açık ve ulaşılabilir olmak, dokunmak, otantik dinlemek, kabul etmek, göz teması kurmak, bireye tercih ettiği ismiyle seslenmek, rahatlığı sağlamak ve gülümsemek bilinen ve öne çıkan bakım davranışlarıdır. Bireyin bakımına ilişkin temel kavramların öğrenilmesini takiben, bakım felsefesi ile gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin kazandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yoğun bakım hemşireliginde bakımın felsefesini anlayabilmek | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Temel hemşirelik becerilerini bakım davranışları ile örüntüleyebilme | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Yoğun bakımda bireyselleştirilmiş holistik bakımı sunabilme | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | - Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelik Bakımı ve Bakım Kavramı | |
2 | Bakımın Felsefi Yönü ve Tarihi | |
3 | Bakım Uygulamalarında Etik ve Etik İkilemler | |
4 | Yoğun Bakımda Bakım Davranışları ve Önemi | |
5 | Sistemlere Göre Bakım Davranışları | |
6 | Solunum Sistemi Uygulamalarında Bakım Davranışları | |
7 | Beslenme Sistemi Uygulamalarında Bakım Davranışları | |
8 | Sınav | |
9 | Boşaltım Sistemi Uygulamalarında Bakım Davranışları | |
10 | Paranteral İlaç Uygulamalarında Bakım Davranışları | |
11 | Terminal Dönemde Bakım Davranışları | |
12 | Uygulama örnekleri | |
13 | Ödevlerin Sunumu | |
14 | Ödevlerin Sunumu |
Kaynaklar | |||
---|---|---|---|
Ders Notu | |||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yoğun bakım hemşireliginde bakımın felsefesini anlayabilmek | |||||||||
2 | Temel hemşirelik becerilerini bakım davranışları ile örüntüleyebilme | |||||||||
3 | Yoğun bakımda bireyselleştirilmiş holistik bakımı sunabilme | |||||||||
4 | - Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilme | |||||||||
5 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | |||||||||
6 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |