Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Viroloji | SHE 321 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan hayatında önemli yer kaplayan ve önemli enfeksiyon etkenleri arasında bulunan virusları tanımak, yapılarını ve metabolizmalarını öğrenmek ve İnsan hayatı için önemli enfeksiyon etkenlerini sınıflamak amacımız arasında olacaktır |
Dersin İçeriği | Virüsler metabolizmaları ve Etkinlikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Virüsların sınıflandırılması,Adsopsiyon nedir öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Virusların genetik yapılarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Virusların üretilmesi konusunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Virus patogenezi ve bulaşma, korunma yollarının öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Virüsler hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Virusların genel özellikleri | |
2 | Virusların sınıflandırılması | |
3 | Virus'lerin Karakteristik özellikleri | |
4 | Viral replikasyon (adsorbsiyon) | |
5 | Viral replikasyon (penetrasyon) | |
6 | Zarflı ve Zarfsız viruslar | |
7 | Fiziksel ve kimyasal etkenlerin viruslara etkisi | |
8 | Virusların üretilmesi (Hücre kültürleri) | |
9 | Virusların üretilmesi (Embriyonlu yumurta,deney hayvanları) | |
10 | Virus genetiği | |
11 | Virusların bulaşma yolları, Viral hastalıklarda korunma ve sağaltım | |
12 | Viral enfeksiyonların patogenezi | |
13 | Herpesvirus,Riketsia,Klamidya,Adenovirus,Poxvirus,Coronavirus,Orthomisovirüs, Retrovirüs(RNA)tümör virüsleri,Rubella,AİDS,Kuduz vb…..Virüslar hakkında bilgiler | |
14 | Günümüzde viral hastalıkların tanısında kullanılan güncel yöntemler nelerdir |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Virüsların sınıflandırılması,Adsopsiyon nedir öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Virusların genetik yapılarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Virusların üretilmesi konusunu öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Virus patogenezi ve bulaşma, korunma yollarının öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | Virüsler hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | 5 | 5 | 5 | ||||||
6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |