Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yenidoğan ve Bakımı | EBE 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin sağlıklı ve riskli yenidoğanı tanıması ve yenidoğan hastalıklarında yeterli bakımı verebilecek düzeyde bilgilenmesi. |
Dersin İçeriği | Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı , yenidağan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Neotolojiyi ve yeni doğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonunu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Anne bebek ilişkisinin kurulmasına yardım eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Neonatal asfiksi ve doğum travmalarında bebeğe uygun yaklaşımı kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yenidoğan hastalıklarını ve bu durumlarda uygun yaklaşımı gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Neonatolojiye giriş | Literatür tarama |
2 | Yenidoğanın Değerlendirilmesi-1 | Literatür tarama |
3 | Yenidoğanın Değerlendirilmesi-2 | Literatür tarama |
4 | Yenidoğanın Sıvı Elektrolit, Asit Baz Dengesizliğinde Yaklaşım | Literatür tarama |
5 | Yenidoğanın Solunum Problemleri ve Bakımı | Literatür tarama |
6 | Yenidoğanın Kalp ve Dolaşım Problemleri ve Bakımı | Literatür tarama |
7 | Yenidoğan Sarılıkları ve Bakımı | Literatür tarama |
8 | Yenidoğanın Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Bakımı | Literatür tarama |
9 | Yenidoğanın Metabolik Sorunları ve Bakımı | Literatür tarama |
10 | Yenidoğanda Karın Duvarı Defekleri ve Ürogenital Sorunları ve Bakımı | Literatür tarama |
11 | Yenidoğanın Sinir Sistemi Sorunları ve Bakımı | Literatür tarama |
12 | Prenatal ve Maternal Bağlanma | Literatür tarama |
13 | Yenidoğanda Kanıt Temelli Cilt Bakımı | Literatür tarama |
14 | Yenidoğan Resüstasyonu | Literatür tarama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 14- Görak G, Çınar N. Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme (Hemşire ve Ebeler için Rehber) . Nobel Tıp Kitapevleri, 2018. İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Neotolojiyi ve yeni doğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonunu tanımlar | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Anne bebek ilişkisinin kurulmasına yardım eder. | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini açıklar. | 5 | 5 | |||||||
5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | 5 | 5 | 5 | ||||||
6 | Neonatal asfiksi ve doğum travmalarında bebeğe uygun yaklaşımı kullanır. | 5 | 5 | |||||||
7 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar. | 5 | 5 | 5 | ||||||
8 | Yenidoğan hastalıklarını ve bu durumlarda uygun yaklaşımı gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |