Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fiziksel Değerlendirme EBE 222 4 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. NASİBE YAĞMUR ZİYAİ, Araş. Görv. Ramazan Bozkurt

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hasta ve sağlıklı bireyin fiziksel değerlendirmesini gerçekleştirebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Hasta ve sağlıklı bireyin baştan aşağı değerlendirmesinde, tüm sistemlerinin fiziksel muayene yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerilerinin ders ortamında kazandırılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fizik muayenenin temel ilkelerini bilir ve tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
2 Sağlıklı/hasta erişkin bireyin fiziksel değerlendirmesini yaparken objektif ve subjektif verileri kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla örüntüler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
3 Sistemlere özgü muayene yöntemlerini bilir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
4 Muayene yöntemleri ile elde ettiği bulguları eleştirel olarak değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
5 Sistemlere ait fizik muayene ile elde ettiği patolojik bulguları, hemşirelik sürecini ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
6 Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap,
7 Muayene yöntemleri ile elde ettiği verileri diğer sağlık disiplinleri ile paylaşır ve rapor eder. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fizik Muayene ve Yöntemlerine Giriş
2 Deri ve Eklerinin Muayenesi
3 Baş-Göz- Kulak- Burun-Boğazın Fizik Muayenesi
4 Toraks ve Akciğerlerin Fizik Muayenesi-1
5 Toraks ve Akciğerlerin Fizik Muayenesi-2
6 Kalp ve Vasküler Sistem Fizik Muayenesi-1
7 Kalp ve Vasküler Sistem Fizik Muayenesi-2
8 Memenin Fizik Muayenesi
9 Abdomenin Fizik Muayenesi
10 Genital Sistemin Fizik Muayenesi
11 Kas-İskelet Sisteminin Fizik Muayenesi
12 Nörolojik Sistemin Fizik Muayenesi-1
13 Nörolojik Sistemin Fizik Muayenesi-2
14 Ödevlerin Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme; Prof.Dr.Gülay Görak, Prof.Dr. Nursan Çınar, 2018; Nobel Tip Kitabevi

 
Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene; Prof. Dr. Nuray Enç, Yard. Doç. Dr. Hilal Uysal, Yard. Doç. Dr. Zeliha Tülek, Dr. Havva Öz Alkan; 2015;Nobel Tip Kitabevi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir.
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Fizik muayenenin temel ilkelerini bilir ve tanımlar
2 Sağlıklı/hasta erişkin bireyin fiziksel değerlendirmesini yaparken objektif ve subjektif verileri kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla örüntüler.
3 Sistemlere özgü muayene yöntemlerini bilir ve uygular.
4 Muayene yöntemleri ile elde ettiği bulguları eleştirel olarak değerlendirir.
5 Sistemlere ait fizik muayene ile elde ettiği patolojik bulguları, hemşirelik sürecini ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak çözer.
6 Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
7 Muayene yöntemleri ile elde ettiği verileri diğer sağlık disiplinleri ile paylaşır ve rapor eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,48
Dersin AKTS Kredisi 2