Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlıkta Liderlik | SHE 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | ---- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hemşirelik hizmetlerinin yönetiminde liderliğin önemini kavrayan ve analitik düşünme, problem çözme becerileri olan öğrenciler yetiştirmek |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin liderlik özelliklerinin güçlendirilmesi için gerekli olan bilgi ve beceriyi içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Liderliğin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Lider özelliklerini örneklerle tartışır | ||
3 | Lider ve yönetici arasındaki farkı kavrar | ||
4 | Cinsiyet ve liderlikle ilişkisini tartışma | ||
5 | Etkili bir liderin özelliklerini bilme | ||
6 | Liderin değişimdeki etkisini analiz etme | ||
7 | İnovatif liderin özelliklerini bilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Liderlik ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Liderliğin tarihçesi ve hemşire liderler | |
3 | Hemşirelikte Liderlik | |
4 | Liderlik ve Yöneticilik | |
5 | Liderlik Kuramları(özellikler,davranışsal ve durumsal liderlik teorileri) | |
6 | Geleneksel ve Yeni Liderlik Yaklaşımları | |
7 | İnovasyon ve liderlik | |
8 | Liderlik ve kültür | |
9 | Hemşirelikte Etik, Değerler ve Liderlik | |
10 | Liderlik ve cinsiyet | |
11 | Değişim yönetimi ve liderlik | |
12 | Liderlik ve duygusal zeka | |
13 | Liderlik ve motivasyon | |
14 | Liderlikle ilgili makalelerin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güncellenmiş ders notları sabis sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır |
Ders Kaynakları | -.Feldman HR, Greenberg MJ, JAffe Ruiz M. Nursing Leadership: A concise Encyclopedia 2nd edition, Springer Publishing Company,USA(2011) -Klaingerberg M Dirschel KM Today’s Nursing Leader; Managing Suceeding and Excelling, Jones and Barlett Publishers, USA. (2010) -Tutar H Kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınevi, Ankara (2004) -Rana Yiğit(Hemşirelikte Liderlik. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi2018). -Ekici D;Cerit K; Gür E,Mert T; Keskin S.Sağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi,Çağhan matbaacılık, 2. baskı, (2019). -Bssie L.Marquis, carol J. Huston, Bahçecik Nefise ve Öztürk Havva(edt).Hemşirelikte Liderlik rolleri ve Yönetim işlevleri.eori ve uygulama,nobel tıp kitap evleri,(2017). -Ekici Dilek. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi, Sim Matbaası, 2.baskı, Ankara (2017) -Güncel internet kaynakları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | ||||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Liderliğin önemini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Lider özelliklerini örneklerle tartışır | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Lider ve yönetici arasındaki farkı kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | Cinsiyet ve liderlikle ilişkisini tartışma | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Etkili bir liderin özelliklerini bilme | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | ||||
6 | Liderin değişimdeki etkisini analiz etme | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
7 | İnovatif liderin özelliklerini bilme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |