Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Engellilerle İletişim | SHB 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMİNE CİNCİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Engellilik nedenleri,türleri ve bazı engellilik durumlarında gerekli iletişim yaklaşımları konusunda bilgi ve beceri kazandırma |
Dersin İçeriği | Engelliliğin nedenlerinin,türlerinin öğrenilmesi, engellilerle iletişime yönelik becerilerin geliştirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Engellilik,nedenleri ve türleri, sınıflandırmaları ve yaygınlıkları konusunda bilgi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | Dil ve konuşma engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
4 | İşitme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
5 | Görme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | Zihinsel engellilerle iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
7 | Bedensel engelliler ile iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
8 | Engelli çocuklarda cinsel eğitim konusunda bilgi kazanır, | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
10 | Engelli çocuklarda aile eğitimi konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
11 | Kaynaştırma eğitimi konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
12 | Engellilik ile ilgili yasal düzenlemeleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Engellilik ve nedenleri, | |
2 | Engelliliğin türleri, sınıflandırma ve yaygınlık oranları | |
3 | Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan bireyler ile iletişim, | |
4 | Dil ve konuşma engellilerle iletişim, | |
5 | İşitme engellilerle iletişim, | |
6 | Görme engellilerle iletişim, | |
7 | Zihinsel engellilerle iletişim, | |
8 | Bedensel engellilerle iletişim, | |
9 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli bireyler ile iletişim, | |
10 | Engelli çocuklarda cinsel eğitim, | |
11 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler ile iletişim | |
12 | Engelli çocuklarda aile eğitimi | |
13 | Kaynaştırma eğitimi | |
14 | Engellilik ile ilgili yasal düzenlemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | T.C.Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı,Aile Eğitim Rehberi(Aile Eğitim Serisi:1,3,4,5,6,7),Ankara 2008, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek ve normal doğumu kendi sorumluluğunda yaptırabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Engellilik,nedenleri ve türleri, sınıflandırmaları ve yaygınlıkları konusunda bilgi kazanır, | |||||||||
2 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | |||||||||
3 | Dil ve konuşma engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır, | |||||||||
4 | İşitme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | |||||||||
5 | Görme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır | |||||||||
6 | Zihinsel engellilerle iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir | |||||||||
7 | Bedensel engelliler ile iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir, | |||||||||
8 | Engelli çocuklarda cinsel eğitim konusunda bilgi kazanır, | |||||||||
9 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir | |||||||||
10 | Engelli çocuklarda aile eğitimi konusunda bilgi kazanır | |||||||||
11 | Kaynaştırma eğitimi konusunda bilgi kazanır | |||||||||
12 | Engellilik ile ilgili yasal düzenlemeleri öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |