Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojik Yaklaşımlar ve Kuramlar | HTP 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Psikoloji kuramları ve psikolojik yaklaşımlar konusunda bilgi kazandırma |
Dersin İçeriği | Psikoloji kuramlarının ve farklı psikolojik yaklaşımların insan davranışları ile ilişkisinin öğrenilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anksiyete, bağımlılık, bağımsızlık, ümitsizlik, kayıp spritüelite, ölüm ve yas süreci gibi kavramları tanır ve bunlarla ilgili iletişim kuramlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Verilen örnek durumları kavram ve modeller ışığında analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İletişimle ilgili kavram ve modelleri hasta bireylere verdiği bakıma yansıtır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Alana özgü kuram ve model geliştirme çalışmalarına katkı sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Psikanalitik Kuram | |
3 | Davranışçı Yaklaşım | |
4 | Bilişsel Yaklaşım | |
5 | İnsancıl Yaklaşım | |
6 | Gestalt Terapisi | |
7 | Sistemik ve Aile Terapileri | |
8 | Psikodinamik ve Analitik Psikoterapi | |
9 | Kişilik Kuramları | |
10 | Kriz Müdahale ve Kriz Teorileri | |
11 | Psikoterapiler ve Uygulamalar | |
12 | Psikolojik Testler ve Değerlendirme | |
13 | Psikopatoloji ve Psikiyatrik Bozukluklar | |
14 | Psikopatoloji ve Psikiyatrik Bozukluklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Psikolojiye Giriş Rita L. Atkınson, Rıchard C. Atkınson |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anksiyete, bağımlılık, bağımsızlık, ümitsizlik, kayıp spritüelite, ölüm ve yas süreci gibi kavramları tanır ve bunlarla ilgili iletişim kuramlarını öğrenir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||
2 | Verilen örnek durumları kavram ve modeller ışığında analiz eder. | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | ||
3 | İletişimle ilgili kavram ve modelleri hasta bireylere verdiği bakıma yansıtır. | 4 | 5 | 0 | 1 | 5 | |||
4 | Alana özgü kuram ve model geliştirme çalışmalarına katkı sağlar. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |