Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Beslenme | HTP 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakımını bilmesi |
Dersin İçeriği | Anne sütü ve önemi, emzirme tekniği, Özellikli durumlarda çocuk beslenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Anne sütünün bebek beslenmesindeki yeri ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Anne sütü ile beslenme tekniğini uygular. | Beyin Fırtınası, | |
4 | Tamamlayıcı beslenmeye geçiş dönemini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Özellikli durumlarda ( İshal,PEM,Obesite gibi) beslenme ilkelerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eşsiz besin anne sütü (önemi, özellikleri ve yararları) | |
2 | Eşsiz besin anne sütü (önemi, özellikleri ve yararları) | |
3 | Anne sütünün içeriği | |
4 | Anne sütü ile beslenmede karşılaşılan sorunlar | |
5 | Emzirme ve süt sağma teknikleri | |
6 | Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme | |
7 | Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme | |
8 | Tamamlayıcı Beslenme | |
9 | Çocukluk dönemlerine göre beslenme | |
10 | Çocukluk dönemlerine göre beslenme | |
11 | Çocukluk dönemlerine göre beslenme | |
12 | Bazı hastalıklarda beslenme (ishal, galaktozemi, fenilketonüri vb.) | |
13 | Beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı | |
14 | Beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Selimoğlu MA.(2014).Sağlıkta ve Hastalıkta Çocuk Beslenmesi.1.Baskı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | ||||||||
2 | Anne sütünün bebek beslenmesindeki yeri ve önemini açıklar. | ||||||||
3 | Anne sütü ile beslenme tekniğini uygular. | ||||||||
4 | Tamamlayıcı beslenmeye geçiş dönemini tanımlar. | ||||||||
5 | Özellikli durumlarda ( İshal,PEM,Obesite gibi) beslenme ilkelerini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |