Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukta Beslenme HTP 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakımını bilmesi

Dersin İçeriği

Anne sütü ve önemi, emzirme tekniği, Özellikli durumlarda çocuk beslenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Anne sütünün bebek beslenmesindeki yeri ve önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Anne sütü ile beslenme tekniğini uygular. Beyin Fırtınası,
4 Tamamlayıcı beslenmeye geçiş dönemini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Özellikli durumlarda ( İshal,PEM,Obesite gibi) beslenme ilkelerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eşsiz besin anne sütü (önemi, özellikleri ve yararları)
2 Eşsiz besin anne sütü (önemi, özellikleri ve yararları)
3 Anne sütünün içeriği
4 Anne sütü ile beslenmede karşılaşılan sorunlar
5 Emzirme ve süt sağma teknikleri
6 Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme
7 Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme
8 Tamamlayıcı Beslenme
9 Çocukluk dönemlerine göre beslenme
10 Çocukluk dönemlerine göre beslenme
11 Çocukluk dönemlerine göre beslenme
12 Bazı hastalıklarda beslenme (ishal, galaktozemi, fenilketonüri vb.)
13 Beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı
14 Beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Selimoğlu MA.(2014).Sağlıkta ve Hastalıkta Çocuk Beslenmesi.1.Baskı
2- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
3- Gordon CM, Katzman DK, Rosen DS, Woods ER. (2008). Adolescent Health Care A Pratical Guide, L. S. Neinstein (Ed). Fifth Edition, Lippincott Williams & Wilkins.
4- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey.
5- Törüner E, Büyükgönenç L. (2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara.
6- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby.
7- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset.
8- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company.
9- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi.
10- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
11- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara.
12- Gromoda KK. (2007). Mothering Multiples. Breastfeeding & Caring For Twins or More. USA.
13- Bindler Rc, Ball JW, London ML, Davidson MR. (2014). Anne ve Çocuk Hemşireliği Klinik Uygulama Becerileri Kitabı (Çev= NC. Şahiner, A. Açıkgöz, MD. Bal) Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
3 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
8 Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar.
2 Anne sütünün bebek beslenmesindeki yeri ve önemini açıklar.
3 Anne sütü ile beslenme tekniğini uygular.
4 Tamamlayıcı beslenmeye geçiş dönemini tanımlar.
5 Özellikli durumlarda ( İshal,PEM,Obesite gibi) beslenme ilkelerini analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 24 24
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6