Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği | HTP 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖNÜL KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, Dünya’da ve Türkiye’de yaşam dönemlerine göre kadın sağlığı sorunlarını ve etkileyen faktörleri bilmesi, kadın sağlığı sorunlarını saptama becerisi geliştirmesi ve bu sorunlara yönelik uygun hemşirelik yaklaşımlarında bulunması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin kapsamında Dünyada ve Türkiye’de üreme sağlığı hizmetlerinin durumu, yaşam dönemlerine göre kadın sağlığı sorunları ve kadın sağlığını korumada hemşirenin rolüne ilişkin konular yer almaktadır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma hayatının kadın sağlığına etkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
2 | Savaş-yoksulluğun kadın sağlığına etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Kadın sağlığına olumsuz etki eden geleneksel uygulamaları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Kadının eğitimin durumunun kadın sağlığına etkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Aile planlamasında yeni gelişmeleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
6 | Yaş dönemlerine ilişkin kadın sağlığı sorunlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
7 | Kadın sağlığını etkileyen enfeksiyon hastalıklarını, cinsel yolla bulaşan hastalıkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
8 | Kadın sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Arici A., Seli E (ed.). (2008). Non-Invazive Management Of Gynecologıc Disorders. İnforma UK Ltd. 2. Ayhan A., Durukan T.,Günalp S., Gürkan T., Öderoğlu S.L.,Yaralı L.,Yüce K. (2008). Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi.Güneş Tıp Kitapevi.2. Baskı. 3. Cunningham FG, Gant NF, Leveno KJ, Gılstram LC, Hauth JC, Wenstrom KD. (2001). “Williams Obstetrics”, McGraw-Hill Companies, USA, . 4. Çiçek M.N., Mungan M.T.(Ed.). (2007). Klinikte Obstetrik ve Jinekoloji. Güneş Tıp Kitap Evleri. 5. Fogel İ.C., Woods F.N.(Ed.) (2008). Women’s Health care İn Advanced Practice Nursing. Springer Publising Company. 6. Harrow PJ, Magowan B, Peatre ABJ. (2003). “Obstetrics and Gynaecelogy”, Elseiver Publishing, USA. 7. Marie F., Mongan. M. (Ed). (2005). Hypnobirthing The Mongan Method.Third Edition.Health Comunications, İnc. 8. Neville F., Hacker M.D.J., George Moore M.D., Joeseph C., Gambone, DO, Üstün C., Koçak İ. (Çev.). (2008). Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri. Nobel Tıp Kitapevleri. 9. Symonds EM, Symonds IM. (2003). Essential Obstetrics and Gynaecology. 4th Edition. Churchill Livingstone, USA. 10. Şirin A.,Kavlak O.(Ed.). (2008). Kadın Sağlığı. Bedray Yayıncılık. İstanbul. 11. Taşkın L. (2007). Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği”, Birleştirilmiş ve Genişletilmiş Baskı, Ankara, 2007. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışma hayatının kadın sağlığına etkisini açıklar | ||||||||
2 | Savaş-yoksulluğun kadın sağlığına etkilerini açıklar | ||||||||
3 | Kadın sağlığına olumsuz etki eden geleneksel uygulamaları açıklar | ||||||||
4 | Kadının eğitimin durumunun kadın sağlığına etkisini açıklar | ||||||||
5 | Aile planlamasında yeni gelişmeleri açıklar | ||||||||
6 | Yaş dönemlerine ilişkin kadın sağlığı sorunlarını açıklar | ||||||||
7 | Kadın sağlığını etkileyen enfeksiyon hastalıklarını, cinsel yolla bulaşan hastalıkları açıklar | ||||||||
8 | Kadın sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik hemşirelik uygulamalarını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |