Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Düşünce Tarihi (Tr) | SSB 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜNYAMİN BEZCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Soner Tauscher, Araş. Gör. Mustafa Caner |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, modernleşme karşısında Türk düşünürlerinin yeni değerleri ve kurumları değerlendirme tarzını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Çağdaş Türk Düşüncesi özgün fikirler tarihi değildir. Türklerin modernleşme süreci ile karşılaşmasıyla yaşanan düşünsel krizlerin tarihidir. Türk düşünürleri modernleşme sürecinde yaşanan toplumsal bunalım karşısında fildişi kulelerine çekilmemiş, düşünsel birikimlerini kullanarak topluma önderlik etmeye çalışmışlardır. Toplumsal değer ve kurumların yeniden inşası Türk düşünce dünyasını Türk düşünce dünyasının en belirgin niteliğidir. Yeni bir uygarlık, devlet, eğitim, tarih ve felsefe anlayışını temellendirmeye çalışmışlardır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Öğrenci modernleşmesinin Türk düşüncesi üzerindeki etkisini kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
2 | 2) Modern değer ve kurumlar ile Türk değer ve kurumlarının ilişkisini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | 3) Modern devlet ve uygarlık anlayışını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | 4) Modern tarih ve felsefe anlayışını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | 5) Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşüncelerin oluşumunu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | 6) Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşünceleri tartışarak fikir yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernleşme ve Türk Düşüncesi | |
2 | Tanzimat Dönemi Türk Düşünce Dünyası | |
3 | Meşrutiyet Dönemi Türk Düşünce Dünyası | |
4 | Cumhuriyet Dönemi Türk Düşünce Dünyası | |
5 | Modernleşme ve Kurum ve Değerlerin İnşası | |
6 | Türk Uygarlık Anlayışının Modernleşmesi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Modern Devlet Anlayışının Kökleşmesi | |
9 | Tarih Anlayışının Millileşmesi ve Modernleşmesi | |
10 | Felsefenin Pozitifleşmesi | |
11 | Türkiye´de Muhafazakar Düşüncenin Oluşumu | |
12 | Türkiye´de Liberal Düşüncenin Oluşumu | |
13 | Türkiye´de Marxist Düşüncenin Oluşumu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1) Öğrenci modernleşmesinin Türk düşüncesi üzerindeki etkisini kavrar. | ||||||
2 | 2) Modern değer ve kurumlar ile Türk değer ve kurumlarının ilişkisini analiz eder. | ||||||
3 | 3) Modern devlet ve uygarlık anlayışını çözümler. | ||||||
4 | 4) Modern tarih ve felsefe anlayışını analiz eder. | ||||||
5 | 5) Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşüncelerin oluşumunu analiz eder. | ||||||
6 | 6) Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşünceleri tartışarak fikir yürütür. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |