Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mıddle East Economıes (En) | ODC 587 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH SAVAŞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The countries in the Middle East share common advantages and disadvantages with respect to economic development. Economic units from private and public sectors might benefit from the knowledge on and analyses of factors such as relatively young population, dependence on the natural resources, government types and issues of governance, politic (in)stability. |
Dersin İçeriği | The terms economic growth and economic development will be differentiated; the theories of economic development will be discussed; human capital, social capital, natural resources, corruption and governance, democracy, transnational corporations, foreign aid and debt, saving and capital accumulation will be analyzed in the context of economic development |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Understands the fundamentals of macroeconomics | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Analyzes the relationship between Population, Education and Human Capital | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | gains insight into the relationship between political institutions and economic performance | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | comprehends advantages and disadvantages of natural resource ownerships in economic development | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | compares the economic performances of the countries in the region | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | gets better grasp of regional spillovers in "goods" and "bads" | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fundamentals of Macroeconomics | Assigned articles and suggested readings |
2 | Classical and neoclassical theories of economic development | Assigned articles and suggested readings |
3 | Developmentalist and heterodox theories of economic development | Assigned articles and suggested readings |
4 | Population, Education and Human Capital | Assigned articles and suggested readings |
5 | Social capital | Assigned articles and suggested readings |
6 | Natural resources, environment and economic development | Assigned articles and suggested readings |
7 | Corruption | Assigned articles and suggested readings |
8 | Government types and economic development | Assigned articles and suggested readings |
9 | Brain Drain and development | Assigned articles and suggested readings |
10 | Transnational corporations | Assigned articles and suggested readings |
11 | Foreign aids and foreign debts | Assigned articles and suggested readings |
12 | Saving and capital accumulation | Assigned articles and suggested readings |
13 | Monetary and Fiscal policies and economic development | Assigned articles and suggested readings |
14 | Case studies | Assigned articles and suggested readings |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Devlin, Julia C. (2010) Chaleges of Economic Development in the Middle East and North Africa Region, World Scientific Studies in International Economics Vol. 8, World Scientific. Richards, Alan and John Waterbury, A Political Economy of the Middle East, Routledge, 2007 Kar, Muhsin ve Sami Taban (2005), İktisadi Kalkınmada Sosyal, Kültürel ve Siyasal Faktörlerin Rolü, Bursa: Ekin. Kar, Muhsin ve Sami Taban (2004), Kalkınma Ekonomisi- Seçme Konular, Bursa: Ekin. Cyper, James M., and James L. Dietz (1997), The Process of Econmic Development, First Edition, New York: Routledge Gillis, Malcolm, Dwight H. Perkins, Michael Romers, and Donald R. Snodgrass (1992), Economics of Development, Third Edition, New York: W.W. Norton Company. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Understands the fundamentals of macroeconomics | ||||||
2 | Analyzes the relationship between Population, Education and Human Capital | ||||||
3 | gains insight into the relationship between political institutions and economic performance | ||||||
4 | comprehends advantages and disadvantages of natural resource ownerships in economic development | ||||||
5 | compares the economic performances of the countries in the region | ||||||
6 | gets better grasp of regional spillovers in "goods" and "bads" |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |