Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Salafi Movement In The Modern Mıddle East (Ar) | ODC 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KHIRY MOHAMED OMAR KHANGER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Kamal Eldesouky |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortadoğu çalışmalarına ilgi duyan doktora öğrencilerine Ortadoğu?da bir çok ülkede etkili bir hareket olan Selefiler?i tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Ortadoğu?da Selefiliğin Yükselişi, Davetten Siyasete Selefiler, Mısır ve Tunus?ta İnvan-ı Müslimin?e Rakip Olarak Selefiler, Suud ve Mısır?da Selefiler, Albani ve Geleneksel Selefilik, Irak ve Suriye?de Cihadi Selefilik, Çağdaş Selefilik, Arap Baharından sonra Ortadoğu?da Selefi Partiler, Selefiler?in Haliç Ülkeleri iel İlişkileri, Selefiler ve Fikirleri, Selefiler İçindeki Bölünmeler, Siyasetin Selefilere Etkileri, Ortadoğu?da Selefiliğin Geleceği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Selefilik kavramını ve tarihi sürecini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | mısır, suud, ırak ve suriye selefilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | selefilik içindeki bölünmeleri ve farklı düşünceleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tarihsel selefilik ile günümüz selefiliğinin ilişkisini öğrenir | ||
5 | Selefi siyasetini öğrenir | ||
6 | Selefiliğin geleceği ile ilgili öngörülerde bulunur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortadoğu?da Selefiliğin Yükselişi | |
2 | Davetten Siyasete Selefiler | |
3 | Mısır ve Tunus?ta İnvan-ı Müslimin?e Rakip Olarak Selefiler | |
4 | Suud ve Mısır?da Selefiler | |
5 | Albani ve Geleneksel Selefilik | |
6 | Irak ve Suriye?de Cihadi Selefilik | |
7 | Çağdaş Selefilik, | |
8 | Arap Baharından sonra Ortadoğu?da Selefi Partiler | |
9 | Selefiler?in Haliç Ülkeleri iel İlişkileri | |
10 | Selefiler ve Fikirleri | |
11 | Selefiler İçindeki Bölünmeler | |
12 | Siyasetin Selefilere Etkileri | |
13 | Ortadoğu?da Selefiliğin Geleceği | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ستيفان لا كروا ، زمن الصحوة ، الحركات الإسلامية المعاصرة في السعودية ، الشبكة العربية للأبحاث والنشر ، بيروت 2012 أحمد زغلول شلاطة ، الحالة السلفية المعاصرة في مصر ، مكتبة مدبولي ، القاهرة ، 2011 بشير موسي نافع ، الإسلاميون ، مركز الجزيرة للدراسات والدار العربية للعلوم ، 2010 هاني نسيرة ، السلفية في مصر تحولات ما بعد الثورة ، مركز الدراسات السياسية والاستراتيجية بالأهرام ، 2011 أميمة عبد اللطيف ، السلفيون في مصر والسياسة ، المركز العربي للأبحاث ودراسات السياسة ، الدوحة ،2011 عمار فايد ، السلفيون في مصر من شرعية الفتوي إلي شرعية الانتخاب ، مركز الجزيرة للدراسات ، 2012 مجموعة باحثين ، السلفية المعاصرة الألبانية ، مركز المسبار للدراسات ، 2008 منصور النقيدان ، قطر ومشروعها الجديد في نشر الوهابية ، مركز المسبار ، 2012 مجموعة باحثين ، قصة وفكر المحتلين للمسجد الحرام ، مركز المسبار ، 2011 كمال حبيب ، تحولات الحركة الإسلامية والاستراتيجية الأمريكية ، القاهرة ، 2009 محمد أبو رمان ، سؤال الدين والديموقراطية في السياسة العربية ، مركز دراسات الوحدة العربية ، 2013 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Selefilik kavramını ve tarihi sürecini öğrenir | ||||||
2 | mısır, suud, ırak ve suriye selefilerini öğrenir | ||||||
3 | selefilik içindeki bölünmeleri ve farklı düşünceleri kavrar | ||||||
4 | Tarihsel selefilik ile günümüz selefiliğinin ilişkisini öğrenir | ||||||
5 | Selefi siyasetini öğrenir | ||||||
6 | Selefiliğin geleceği ile ilgili öngörülerde bulunur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |