Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Web Tasarımı | ELE 439 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NEVZAT TAŞBAŞI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde internetin yaygınlaşmasıyla, web sayfa tasarımı oldukça önem kazanmıştır. Tüm sanayi kuruluşlarının web sayfası olma zorunluluğu vardır. Global bir kütüphane olan internet dünyasında yer almak için kişilerin web sayfa tasarımını bilmeleri kendilerine önemli avantajlar sağlayacaktır |
Dersin İçeriği | HTML dili, Dreamweaver ile tasarım, Adobe Photoshop ile resim işleme, Flash ile animasyonlar, web sayfasının yayınlanması, örnek web tasarımları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnternet, Web ve Temel grafik kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Html etiketleri ve html düzenleyici yardımcı programları (Not defteri, Adobe Dreamweaver) kullanarak web sayfası tasarlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | CSS teknolojisini kullanarak Html etiketlerine stiller tanımlar, katmanlarda ki çalışmalarını yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Javascript, CSS ve Html teknolojilerini kullanarak Dinamik web sayfaları tasarlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Form etiketlerini Javascript teknolojisi kullanarak denetlenmesini tasarlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Grafik editörü uygulama programı (Adobe Fireworks) ile web grafikleri, animasyon tasarlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Grafik editörü uygulama programı (Adobe Fireworks) ile resimleri özelliklerine karşılaştırır, ayarlar, optimize eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
8 | Etkileşimli animasyon hazırlama (Adobe Flash) programı ile animasyon tasarlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Dinamik (sunucu taraflı çalışan) web programlama dili kullanarak veritabanı etkileşimli web sayfaları tasarlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
10 | Web tasarım ilkelerine göre web sayfalarını yorumlar | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Gözlem, | |
11 | Hazırladığı web sayfalarını, web sunucu programları kullanarak internette yayınlar | Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Web Tasarımına Giriş | |
2 | Dreamweaver ile sayfa tasarımı | |
3 | Dreamweaver ile sayfa tasarımı | |
4 | Stil şablonları | |
5 | Menüler ve tablolar | |
6 | Flash ile animasyon | |
7 | Sayısal video ve ses | |
8 | Actionscript | |
9 | Actionscript | |
10 | Web grafikleri | |
11 | Photoshop | |
12 | Photoshop | |
13 | Web sayfasının yayınlanması | |
14 | Web sayfa tasarım örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnternet, Web ve Temel grafik kavramlarını tanımlar | ||||||||||
2 | Html etiketleri ve html düzenleyici yardımcı programları (Not defteri, Adobe Dreamweaver) kullanarak web sayfası tasarlar | ||||||||||
3 | CSS teknolojisini kullanarak Html etiketlerine stiller tanımlar, katmanlarda ki çalışmalarını yorumlar | ||||||||||
4 | Javascript, CSS ve Html teknolojilerini kullanarak Dinamik web sayfaları tasarlar | ||||||||||
5 | Form etiketlerini Javascript teknolojisi kullanarak denetlenmesini tasarlar | ||||||||||
6 | Grafik editörü uygulama programı (Adobe Fireworks) ile web grafikleri, animasyon tasarlar | ||||||||||
7 | Grafik editörü uygulama programı (Adobe Fireworks) ile resimleri özelliklerine karşılaştırır, ayarlar, optimize eder | ||||||||||
8 | Etkileşimli animasyon hazırlama (Adobe Flash) programı ile animasyon tasarlar | ||||||||||
9 | Dinamik (sunucu taraflı çalışan) web programlama dili kullanarak veritabanı etkileşimli web sayfaları tasarlar | ||||||||||
10 | Web tasarım ilkelerine göre web sayfalarını yorumlar | ||||||||||
11 | Hazırladığı web sayfalarını, web sunucu programları kullanarak internette yayınlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |