Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Kuramları BH 605 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişimin disiplinler arası bir bilim olduğu gerçeğinden hareketle, bugüne kadar geliştirilen teori, model ve yaklaşımların sorgulanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders iletişim alanında geliştirilen teori, model ve yaklaşımları ele almaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İletişim kuramlarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavramsal Çerçevenin Oturtulması: Kitle ve kamu kavramları, model kurma
2 İletişim alanındaki temel yaklaşımlar
3 Etki araştırmaları
4 Newcomp Modeli
5 Maletzke Modeli
6 Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı
7 Diffüzyon Teorisi
8 Vize sınavı
9 Sosyalizasyon Teorisi
10 Gündem Kurma Teorisi
11 Eşik Bekçiliği Teorisi
12 Yetiştirme Teorisi
13 Kültürel Emperyalizm Teorisi
14 Tartışma ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Metin Işık, Kitle İletişim Teorilerine Giriş, Eğitim Kitabevi.

Ders Kaynakları

Metin Işık, Kitle İletişim Teorilerine Giriş, Eğitim Kitabevi.

Konca Yumlu, Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, Nam Basım,
Mc Quail Denis ve Swen Windahl, İletişim Modelleri, İmaj Yayınları,
Yasemin İnceoğlu, Medya ve Çocuk Rehberi, Eğitim Kitabevi,
Nurdoğan Rigel, Rüya Körleşmesi, Der Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar.
2 İletişim kuramlarını sıralar.
3 Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 2 6 12
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6