Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalıte Yönetim Sistemi CEK 475 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Kalite kavramı, Toplam Kalite Felsefesi, Kalite Çemberleri, Problem Çözme Yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak. TS-EN-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemini tanımak. Kalite el kitabı, posedür, talimat ve diğer sistem dokümanları konusunda bilgi sahibi olmak. Kalite yönetim sistemi için örnek uygulama görmek.

Dersin İçeriği

Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam kalite felsefesi, kalite çemberleri ve problem çözme yöntemleri, TS-ISO 9001:2008 kalite yönetim sistemi ve sistem standart maddeleri, TS-ISO 9001:2008 kalite yönetim sistemindeki belgeler, belgelendirme, iç ve dış tetkik konular güncel gelişmelerle birlikte ele alınacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite ve kalite Kavramlarını kavrar; Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
2 Toplam Kalite Yönetimini felsefesini anlar; Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler,
3 Kalite Sisteminin nasıl kurulacağını tanımlar, sistem belgelerini hazırlar, uygular; Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
4 Kalite yönetim sistemindeki standart maddeleri sıralar ve anlatır; Anlatım, Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Sistemdeki uygunsuzlukları belirler, düzeltici ve önleyici faaliyetleri başlatır. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite Kavramı ve Boyutları Özkan, Y.(2008)
2 Kalitenin Tarihçesi ve Öncüleri Özkan, Y.(2008)
3 Kalite Sistemi, Tasarım ve Uygunluk Kalitesi Özkan, Y.(2008)
4 Toplam Kalite Yönetimi ve Japon İşletme Yönetimi Özkan, Y.(2008)
5 Kalite Çemberi Özkan, Y.(2008)
6 Sorun Çözme Yöntemleri Özkan, Y.(2008)
7 TS-ISO 9001 :2008 Kalite Yönetim Sistemi Özkan, Y.(2008)
8 Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyonu Özkan, Y.(2008)
9 Kalite Yönetim Sistemi Firma örnekleri Özkan, Y.(2008)
10 Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması Özkan, Y.(2008)
11 Kalite Yönetim Sisteminde İç Tetkik Süreci Özkan, Y.(2008)
12 Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirme Süreci Özkan, Y.(2008)
13 TS-ISO 9001 :2008 Seminer Sunumları ve Değerlendirme Özkan, Y.(2008)
14 TS-ISO 9001 :2008 Seminer Sunumları ve Değerlendirme Özkan, Y.(2008)
Kaynaklar
Ders Notu

Özkan, Yılmaz (2013) Toplam Kalite, Sakarya Kitapevi, Sakarya

Ders Kaynakları

TS-ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi Standardı

TS-ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standardı

TS-ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır X
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar X
3 Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur X
5 Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir X
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur X
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır X
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. X
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Kalite ve kalite Kavramlarını kavrar; 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Toplam Kalite Yönetimini felsefesini anlar; 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Kalite Sisteminin nasıl kurulacağını tanımlar, sistem belgelerini hazırlar, uygular; 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Kalite yönetim sistemindeki standart maddeleri sıralar ve anlatır; 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Sistemdeki uygunsuzlukları belirler, düzeltici ve önleyici faaliyetleri başlatır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5