Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Eğitim ve Planlaması CEK 353 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Meryem Kaytan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı mesleki eğitimin nitelikli insan gücü yetiştirmesine katkısının öneminin kavranmasıdır. 

Dersin İçeriği

Mesleki eğitim kavramı, Dünyada ve Türkiye'de mesleki eğitimin tarihsel gelişimi, Mesleki eğitimin önemi, Türkiye'de mesleki eğitim veren kurumlar, Türkiye'de staj, çıraklık gibi uygulamalar, Dünyada mesleki eğitim, Türkiye'de mesleki eğitimin planlanması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitsel sistem modelinin değişik yönlerini sorgular Anlatım, Soru-Cevap,
2 Eğitim rolünün ne şekilde değiştiğini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
3 İhtiyaç belirlemede kullanılan değişik metotları ve her metodun avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
4 Eğitim planı için öğrenme teorisinin etkilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
5 Eğitim transferine yardımcı olacak bir iş atmosferi tasarlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Eğitim değerlendirmesinin niçin önemli olduğunu açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
7 Yeni teknolojilerin eğitimi nasıl etkilediğini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Eğitim bölümlerini ve eğitimcileri etkileyebilecek gelecekteki olası eğilimleri tanımlar Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve mesleki eğitim kavramı
2 Dünyada mesleki eğitimin tarihsel gelişimi
3 Türkiye'de mesleki eğitimin tarihsel gelişimi
4 Mesleki Eğitimin Önemi ve Beşeri Sermaye Teorisi
5 Türkiye'de Mesleki Eğitim Veren Kurumlar
6 Türkiye'de Staj Uygulamaları
7 Türkiye'de Çıraklık Uygulamaları
8 Vize
9 İŞKUR ve Mesleki Eğitim
10 Almanya, İngiltere ve İtalya'da Mesleki Eğitim
11 Japonya ve Geçiş Ekonomilerinde Mesleki Eğitim
12 Türkiye'de Mesleki Eğitimin Planlanması
13 Türkiye'de Mesleki Eğitimin Planlanması
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notu öğretim elemanı tarafından sisteme yüklenmektedir. 

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar
3 Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur
5 Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır.
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Eğitsel sistem modelinin değişik yönlerini sorgular 5 4 4 5 5 4 3 4 4 4
2 Eğitim rolünün ne şekilde değiştiğini açıklar 5
3 İhtiyaç belirlemede kullanılan değişik metotları ve her metodun avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar 5
4 Eğitim planı için öğrenme teorisinin etkilerini açıklar 5
5 Eğitim transferine yardımcı olacak bir iş atmosferi tasarlar 5
6 Eğitim değerlendirmesinin niçin önemli olduğunu açıklar 5
7 Yeni teknolojilerin eğitimi nasıl etkilediğini tartışır 5
8 Eğitim bölümlerini ve eğitimcileri etkileyebilecek gelecekteki olası eğilimleri tanımlar 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5