Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Eğitim ve Planlaması | CEK 353 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem Kaytan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mesleki eğitimin nitelikli insan gücü yetiştirmesine katkısının öneminin kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği | Mesleki eğitim kavramı, Dünyada ve Türkiye'de mesleki eğitimin tarihsel gelişimi, Mesleki eğitimin önemi, Türkiye'de mesleki eğitim veren kurumlar, Türkiye'de staj, çıraklık gibi uygulamalar, Dünyada mesleki eğitim, Türkiye'de mesleki eğitimin planlanması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel sistem modelinin değişik yönlerini sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Eğitim rolünün ne şekilde değiştiğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İhtiyaç belirlemede kullanılan değişik metotları ve her metodun avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Eğitim planı için öğrenme teorisinin etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Eğitim transferine yardımcı olacak bir iş atmosferi tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Eğitim değerlendirmesinin niçin önemli olduğunu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Yeni teknolojilerin eğitimi nasıl etkilediğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Eğitim bölümlerini ve eğitimcileri etkileyebilecek gelecekteki olası eğilimleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve mesleki eğitim kavramı | |
2 | Dünyada mesleki eğitimin tarihsel gelişimi | |
3 | Türkiye'de mesleki eğitimin tarihsel gelişimi | |
4 | Mesleki Eğitimin Önemi ve Beşeri Sermaye Teorisi | |
5 | Türkiye'de Mesleki Eğitim Veren Kurumlar | |
6 | Türkiye'de Staj Uygulamaları | |
7 | Türkiye'de Çıraklık Uygulamaları | |
8 | Vize | |
9 | İŞKUR ve Mesleki Eğitim | |
10 | Almanya, İngiltere ve İtalya'da Mesleki Eğitim | |
11 | Japonya ve Geçiş Ekonomilerinde Mesleki Eğitim | |
12 | Türkiye'de Mesleki Eğitimin Planlanması | |
13 | Türkiye'de Mesleki Eğitimin Planlanması | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notu öğretim elemanı tarafından sisteme yüklenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | ||||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | ||||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitsel sistem modelinin değişik yönlerini sorgular | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
2 | Eğitim rolünün ne şekilde değiştiğini açıklar | 5 | |||||||||
3 | İhtiyaç belirlemede kullanılan değişik metotları ve her metodun avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar | 5 | |||||||||
4 | Eğitim planı için öğrenme teorisinin etkilerini açıklar | 5 | |||||||||
5 | Eğitim transferine yardımcı olacak bir iş atmosferi tasarlar | 5 | |||||||||
6 | Eğitim değerlendirmesinin niçin önemli olduğunu açıklar | 5 | |||||||||
7 | Yeni teknolojilerin eğitimi nasıl etkilediğini tartışır | 5 | |||||||||
8 | Eğitim bölümlerini ve eğitimcileri etkileyebilecek gelecekteki olası eğilimleri tanımlar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |