Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab´De Sosyal Diyalog CEK 352 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi yoktur

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Yunus Yiğit

Arş. Gör. Fatih Sert

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ABye üyelik süreci içinde bulunan ülkemizde sosyal alandaki uyum çalışmalarını sosyal diyalog örneği üzerinden öğrencilere aktarmak bu dersin temel amacıdır.

Dersin İçeriği

Ders ABde uygulanan sosyal diyalog mekanizmalarını ve bunların Türkiyede uygulanabilir olup, olmadığını içermektedir

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 AB hakkında genel düzeyde bilgi sahibi olmayı sağlar ve analiz eder Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler,
2 Türkiye-AB ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmayı ifade eder Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 AB sosyal politikasını ana hatlarıyla tartışır Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Sosyal diyalog kavramını değerlendirir ve tanımlar Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 AB sosyal diyalog mekanizmalarını açıklar; olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirebilmeyi tartışır Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Türkiyee sosyal diyalog zemini olup, olmadığını tartışır Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 ABnin kısa bir tarihi gelişimi, AB ülkelerinde sosyal hakların doğuşu ve gelişimi Koray ve Çelik, s:17-29
2 Sosyal diyalog ve korparatizmin Gelişimi Koray ve Çelik, s: 34-47
3 ABde Sosyal Taraflar : Emek ve Sermaye Koray ve Çelik, s:47-94
4 AB ülkelerinde sosyal diyalog uygulamaları: Ekonomik-Sosyal Konseyler, Toplumsal antlaşmalar Koray ve Çelik, s:101-114
5 Günümüzde korporatist gelenek Koray ve Çelik, s: 114-130
6 İşyeri Konseyleri ve Toplu Pazarlık Koray ve Çelik, s:130-149
7 AB düzeyinde sosyal diyalog Koray ve Çelik, s: 153-182
8 Sektörel Sosyal Diyalog Örnekleri I Koray ve Çelik, s: 187-201
9 ARASINAV
10 Türkiyede sosyal diyalog : Çevresel koşullar 1 Koray ve Çelik, s:219-252
11 1980 öncesi durum Koray ve Çelik, s:252-307
12 1980 sonrasında durum Koray ve Çelik, s:307-332
13 Türkiyede Sosyal Diyalog Uygulamaları I Koray ve Çelik, s:358-394
14 Türkiyede Sosyal Diyalog Uygulamaları II Koray ve Çelik, s:394-472
Kaynaklar
Ders Notu

Koray, M. ve A. Çelik (2007), Avrupa Birliği ve Türkiyede Sosyal Diyalog, Ankara: Belediye-İş Yayınları

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır X
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar X
3 Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur
5 Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır.
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 AB hakkında genel düzeyde bilgi sahibi olmayı sağlar ve analiz eder 5 5 5 5 5
2 Türkiye-AB ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmayı ifade eder 5 5 5 5 5
3 AB sosyal politikasını ana hatlarıyla tartışır 5 5 5 5
4 Sosyal diyalog kavramını değerlendirir ve tanımlar 5 5 5 5 5
5 AB sosyal diyalog mekanizmalarını açıklar; olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirebilmeyi tartışır 5 5 5 5 5
6 Türkiyee sosyal diyalog zemini olup, olmadığını tartışır 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5