Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Finans Kurumları ve Sosyal Politika | CEK 355 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası Finans Kurumlarının Dünya para ve kredi sisteminin işleyişinde ve sermaye hareketlerini yönlendirmesindeki merkezi rolü; bu bağlamda borçlanma zorunda kalan gelişen ülkelerin kalkınma politikalarının tayinindeki etkin ekonomi-politik ağırlığının özellikle sosyal politikalar ve çalışma hayatı üzerindeki etkilerinin sorun-çözüm çerçevesinde analizinin yapılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Uluslararası Finans Kurumlarının dünya para ve kredi sisteminin işleyişindeki merkezi rolü ve önemi Uluslararası Finans Kurumlarının gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin kalkınma stratejilerine etkileri Uluslararası Finans Kurumlarının ülkelerin soyo-ekonomik yapıları ve siyasi tercihleri üzerindeki etkileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslar arası Finans Kurumlarının dünya para-kredi sistemi ve sermaye hareketlerindeki önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uluslar arası Finans Kurumları ve borçlanan gelişen ülkelerin kalkınma politikası üzerindeki etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
3 | IMF programlarının gelişen ülkelerin soyo-ekonomik yapılarına etkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İstikrar programlarını ve soyo-ekonomik etkilerini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Uluslar arası Finans Kurumlarının borç ve kredi programlarının ekonomi-politik etkilerini inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Uluslar arası Finans Kurumlarının, Türkiye ekonomisi ve gelir ve servet dağılımı üzerindeki etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası finans kuruluşlarına (UFK) genel bakış | Ders Notları |
2 | Etkin UFK ve gelişen ülkelerin kalkınma politikalarına etkileri | Ders Notları |
3 | IMF ve sermaye hareketleri | Ders Notları |
4 | IMF ve üye ülkelerin ilişkileri | Ders Notları |
5 | IMF programları ve gelişmekte olan ülkelerin sosyo-ekonomik yapılarına etkileri | Ders Notları |
6 | Türkiye-IMF ilişkileri ve tarihi perspektif | Ders Notları |
7 | İstikrar programları ve kullanılan mali araçların etkileri | Ders Notları |
8 | Program içi ve dışı durumların analizi, Dünya Bankası Programları- Türk Bankacılığı ve Finans sistemi ile birlikte anlama | Ders Notları |
9 | Vize Sınavı | |
10 | IDA ve programları- Türkiyenin Kalkınma Stratejileri ile ilgisi | Ders Notları |
11 | IBRD, FAO, WHO program ve projeleri- Türkiyenin Kalkınma Stratejileri ile ilgisi | Ders Notları |
12 | Borç verme ve kredilendirme yöntemleri- Türkiyenin sosyo-ekonomik yapısına etkisi | Ders Notları |
13 | Kalkınma stratejileri ve ilkeleri- Türkiye Uygulaması | Ders Notları |
14 | Ekonomi politik yansımalar ve örnekler- Türkiye politikalarının eleştirisi | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | ||||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uluslar arası Finans Kurumlarının dünya para-kredi sistemi ve sermaye hareketlerindeki önemini açıklar | ||||||||||
2 | Uluslar arası Finans Kurumları ve borçlanan gelişen ülkelerin kalkınma politikası üzerindeki etkilerini açıklar | ||||||||||
3 | IMF programlarının gelişen ülkelerin soyo-ekonomik yapılarına etkisini tartışır | ||||||||||
4 | İstikrar programlarını ve soyo-ekonomik etkilerini inceler | ||||||||||
5 | Uluslar arası Finans Kurumlarının borç ve kredi programlarının ekonomi-politik etkilerini inceler | ||||||||||
6 | Uluslar arası Finans Kurumlarının, Türkiye ekonomisi ve gelir ve servet dağılımı üzerindeki etkilerini değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |