Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Sosyal Politika | CEK 483 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem Kaytan |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | AB´nin sosyal politika anlayışı ve uygulamaları doğrultusunda Türkiye´nin mevcut durumunu değerlendirmek ve nasıl geliştirilebileceğine ilişkin çözüm stratejileri üretmek. |
Dersin İçeriği | AB´de sosyal politikanın kökenleri, Avrupa Sosyal Modeli, AB-Türkiye ilişkilerinin sosyal politika boyutu |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | AB´nin kuruluş tarihçesi, kuruluş nedenleri ve genişleme süreci hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | AB´nin temel ve yardımcı organları ile karar alma sürecini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kuruluşundan günümüze sosyal politikanın AB içerisindekini yerini, önemini ve işlevini tartışır | Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | AB içerisindeki farklı refah rejimlerini tanımlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | AB'de çeşitli sosyal sorunlara yönelik geliştirilen sosyal politikaları öğrenir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Türkiye-AB ilişkilerinin sosyal politikalar boyutuna ilişkin fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AB kuruluş tarihçesi ve genişlemesi | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
2 | AB´nin karar alma, yürütme, yargı ve finans organları | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
3 | AB´nin danışma organları, karar alma süreci ve AB müktesebatı | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
4 | AB sosyal politikasının tarihsel kökenleri (1970´e kadar olan dönem) | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
5 | AB sosyal politikasının tarihsel kökenleri (1970´den günümüze) | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
6 | AB Anayasa Taslağı ve Lizbon Antlaşmasında Sosyal Politika ve AB´de ortak bir sosyal politikadan söz edilebilir mi? tartışması | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
7 | AB´de İstihdam Politikaları | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
8 | AB Çalışma Hayatında Kadın-Erkek Eşitliği | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
9 | Vize | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
10 | AB´de Sosyal Dışlanma ve Yoksulluk | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
11 | AB´de Sosyal Diyalog | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
12 | Türkiye-AB İlişkileri (Geçmişten Günümüze) | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
13 | Müzakere Çerçeve Belgeleri ve AB Sosyal Politikasının Türkiye'nin Sosyal Politikasına yansımaları | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
14 | Son İlerleme Raporu ve Sosyal Politika ve İstihdam Faslı | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. Özcüre, Gürol (2010), Avrupa Birliği’nin Sosyal Politikası ve Türkiye, Derin Yayınları, İstanbul. Ceylan Ataman, Berrin (2010), Türkiye´nin Adaylık Sürecinde Avrupa Birliği İstihdam ve Sosyal Politikası, Siyasal Kitabevi, Ankara. Çelik, Aziz (2008), AB Sosyal Politikası Uyum Sürecinin Uyumsuz Alanı, II. Baskı, Kitap Yayınevi, İstanbul. Koray, Meryem (2005), Avrupa Toplum Modeli, İmge Yayınevi, Ankara. Hekimler, Alpay (2004), AB-Türkiye&Endüstri İlişkileri, Beta Basım, İstanbul. Aykaç, Mustafa ve Zeki Parlak (2003), Tüm Yönleriyle Türkiye-AB İlişkileri, Elif Kitabevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | AB´nin kuruluş tarihçesi, kuruluş nedenleri ve genişleme süreci hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
2 | AB´nin temel ve yardımcı organları ile karar alma sürecini öğrenir | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
3 | Kuruluşundan günümüze sosyal politikanın AB içerisindekini yerini, önemini ve işlevini tartışır | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
4 | AB içerisindeki farklı refah rejimlerini tanımlar | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
5 | AB'de çeşitli sosyal sorunlara yönelik geliştirilen sosyal politikaları öğrenir | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
6 | Türkiye-AB ilişkilerinin sosyal politikalar boyutuna ilişkin fikir sahibi olur | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |