Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | CEK 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM, Doç.Dr. SERDAR ORHAN, Prof.Dr. EKREM ERDOĞAN, Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ, Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA, Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP, Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ, Doç.Dr. FATMA FİDAN, Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi ONUR METİN, Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP, Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER, Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY, Arş.Gör.Dr. AKIN ÖZDEMİR, Arş.Gör.Dr. YUNUS YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yunus Yiğit Arş.Gör. B. Yasin Çakmak Arş.Gör. Büşra Yiğit Arş.Gör. Meryem Kaytan Çatalbaş Arş.Gör. Fatih Sert |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans eğitimin tamamlamak üzere olan öğrencilerin ilgi duydukları eğitim alanları ile ilgili bir konuda nasıl bir bilimsel araştırma yapılacağını uygulamaı olarak göstermek. |
Dersin İçeriği | Öncelikle basit bir tanıtım amaçlı araştırma süreci sunuyoruz. Daha sonra, saha çalışması ve etkili bir sunum elde edilen veriler analiz ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel çalışma konuları, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi, Hukuk, Kentleşme ve Çevre Sorunları gibi alanlarda araştırmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini bilimsel etik ilkeler çerçevesinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi almak için kütüphane kaynaklarını kullanma | |
2 | Bilgi almak için Internet kullanımı | |
3 | İkincil veri toplama | |
4 | Alan çalışması | |
5 | Alan çalışması | |
6 | Alan çalışması | |
7 | Alan çalışması | |
8 | Alan çalışması | |
9 | Alan çalışması | |
10 | Alan çalışması | |
11 | Birincil veri üretimi | |
12 | İşlemci kullanarak kağıt, teknik raporlar ve diğer belgeler gelişimi | |
13 | Hesap tablosu yazılımlarını kullanarak, sayısal verileri düzenlemek ve grafik oluşturmak | |
14 | Etkin sözlü multimedya sunumlar yapmak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel çalışma konuları, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi, Hukuk, Kentleşme ve Çevre Sorunları gibi alanlarda araştırmalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
2 | Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini bilimsel etik ilkeler çerçevesinde kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 249 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |