Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Proje Yönetimi CEK 455 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. AKIN ÖZDEMİR
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. AKIN ÖZDEMİR,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. B. Yasin ÇAKMAK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar Projelerde Organizasyon Yapıları Portny, S.E.(2012), Proje Yönetimi for Dummies Meraklısına, Doğan Kitap, İstanbul. Newton, R.(2010), Adım Adım Proje Yönetimi, Optimist Yay.,İstanbul.
2 Proje Seçme ve Değerlendirme Proje Yönetimi Bilgi Alanları/Proje Yönetimi Süreç Grupları Tekindağ, F.C.(2005), Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Sivil Toplum Geliştirme Programı, Ankara. Salman, F., Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Sivil Toplum Geliştirme Programı, Ankara.
3 Proje Başlatma Süreçleri Osho (2014), Farkındalık, Ganj Yay., İstanbul. Gündüz, M.(2004), Türkiye’nin Toplumsal Sorunları, Anı Yay. Toplum Yararına Program Genelgesi (2013/1) İşKur.
4 Proje Planlama Süreçleri-1 Aydemir, G.,Sunay, D.,Salman, F.(2004), Proje Geliştirmede Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Sivil Toplum Geliştirme Programı, Ankara
5 Proje Planlama Süreçleri-2 Bilen, G., Kabukçuoğlu, S.(2002), Avrupa Birliğinde Proje Süreç Yönetimi ve Hazırlama İlkeleri, Türkiye Kalkınma Bankası. Körezlioğlu, H.S.(2002), Avrupa Birliği Proje Yönetimi Yaklaşımı (Project Cycle Management) ve Mali İşbirliği Çerçevesinde Kullanıla
6 Projelerde Uygulama Süreçleri Projelerde İzleme ve Kontrol Süreçleri Project Management: The Managerial Process 5th Ed., Gray, C.F. & Larson, E.W., McGraw-Hill Irwin, 201
7 Projelerde Kapatma Süreçleri Haf Körezlioğlu, H.S.(2002), Avrupa Birliği Proje Yönetimi Yaklaşımı (Project Cycle Management) ve Mali İşbirliği Çerçevesinde Kullanılan Terimler&Açıklamaları, Avrupa Birliği Genel Sekreterliği, Ankara.
8 Arasınav
9 Ulusal Proje Kaynaklarının Tanıtımı TÜBİTAK Ulusal Ajans Üniversite Projeleri Bakanlık Projeleri Resmi Kurum Projeleri Sivil Toplum Kuruluşu Projeleri Diğer Kurum ve Kuruluş Projeleri Aydemir, G.,Sunay, D.,Salman, F.(2004), Proje Geliştirmede Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Sivil Toplum Geliştirme Programı, Ankara
10 Uluslararası Proje Kaynaklarının Tanıtımı Avrupa Birliği Projeleri Birleşmiş Milletler Projeleri OECD Projeleri Dünya Bankası Projeleri ILO Projeleri Diğer Uluslararası Kurum ve Kuruluş Projeleri Bilen, G., Kabukçuoğlu, S.(2002), Avrupa Birliğinde Proje Süreç Yönetimi ve Hazırlama İlkeleri, Türkiye Kalkınma Bankası. Körezlioğlu, H.S.(2002), Avrupa Birliği Proje Yönetimi Yaklaşımı (Project Cycle Management) ve Mali İşbirliği Çerçevesinde Kullanıla
11 Çalışma Gruplarının Oluşturulması Proje Konularının Belirlenmesi Ulusal ve Uluslararası Proje Formatlarında Hazırlanması
12 Proje Formlarının Doldurulması-Tartışma –Beyin Fırtınası
13 Proje Formlarının Doldurulması-Tartışma –Beyin Fırtınası Proje Formlarının Tamamlanması ve Gruplar Arası Tartışmalara Geçilmesi
14 Projenin Sınıfta Sunulması Projenin Sınıfta Sunulması ve Oylama Seçilen En İyi Projelerin Uygulanmak Üzere İlgili Kurumlara Gönderilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar
3 Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur X
5 Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir X
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur X
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır X
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır.
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5