Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk | CEK 407 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatında önemi gittikçe artan ahlaki değerlerin ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | İş ahlakını oluşturan prensipler üzerinde durularak sosyal sorumluluğun önemi ve etkileri açıklanır. Uygulamadan örnekler verilerek konular zenginleştirilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş ahlakı prensiplerini bilir ve uygulamaya çalışır | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
2 | Sosyal sorumluluğun sınırlarını ve etkilerini öğrenir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
3 | Ahlaklı ve çevresine karşı sorumluluğu bilincinde olarak kişilik açısından sağlamlık kazanır | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
4 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde işletmelerin yapması gerekenleri öğrenir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
5 | İş ahlakına aykırı davranışların neler olduğunu öğrenir | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | İş ahlakının olmasa olmazları öğrenilmiş olur | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
7 | İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Türk kültüründe İş Ahlakı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | Toplumun içinde bulunduğu ahlak ve sorumluluk bilinci hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş ahlakı tanımı önemi ve prensipleri | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
2 | İş ahlakı tanımı önemi ve prensipleri | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
3 | İş ahlakı, sosyal sorumluluk ve çevre duyarlılığı | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
4 | İş ahlakı, sosyal sorumluluk ve çevre duyarlılığı | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
5 | Örgütlerde etik davranışlar yönetimi | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
6 | SA: 8000 sosyal sorumluluk standartları | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
7 | Türk toplumunun iş ahlakı ve ekonomik gelişmesinde ahilik kültürü | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
8 | Türk endüstri ilişkileride etik davranışlar | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
9 | Ara sınav | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
10 | Kurumsal hayırseverliğin sağladığı avantajlar | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
11 | Ahlak nasıl edinilir | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
12 | Yönetici karalarında iş ahlakının yeri | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
13 | Yönetici karalarında iş ahlakının yeri | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
14 | Örgütsel dürüstlük için yönetmek | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitaplar |
Ders Kaynakları | İş Ahlakının Temelleri, Yönetsel Bir Yaklaşım, Şevki Özgener, Nobel Yayıncılık, 5. Basım, 2020 P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | ||||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş ahlakı prensiplerini bilir ve uygulamaya çalışır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Sosyal sorumluluğun sınırlarını ve etkilerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Ahlaklı ve çevresine karşı sorumluluğu bilincinde olarak kişilik açısından sağlamlık kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde işletmelerin yapması gerekenleri öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
5 | İş ahlakına aykırı davranışların neler olduğunu öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | İş ahlakının olmasa olmazları öğrenilmiş olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
7 | İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
8 | Türk kültüründe İş Ahlakı hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
9 | Toplumun içinde bulunduğu ahlak ve sorumluluk bilinci hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |