Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Politikada Oyun Teorisi | ULI 436 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYLA AKDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, uluslararası politikada var olan aktörlerin kararlarını ve eylemlerini oyun teorisi bağlamında görsel olarak ortaya koymak ve analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Derste öncelikle oyun teorisi nedir ve uluslararası politikadaki yeri irdelenir. Sonrasında uluslararası politikada yer alan aktörlerin kararları ve eylemleri oyun teorisi bağlamında görselleştirilerek analiz edilir |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası Politikada Oyun teorisi nedir irdelenir. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Aktörlerin kararları oyun teorisi ile analiz edilir. | ||
3 | Aktörlerin eylemleri oyun teorisi ile analiz edilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Tanışma | |
2 | Oyun Teorisi nedir? | |
3 | Oyun teorisinde aktörler | |
4 | Uluslararası Politika ve Oyun Teorisi İlişkisi | |
5 | Uluslararası Politikada Aktörleri | |
6 | Uluslararası Politikada Aktörlerin Kararları | |
7 | Uluslararası Politikada Aktörlerin Eylemleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası Politika Aktörlerinin Kararlarının Görselleştirilmesi-I | |
10 | Uluslararası Politika Aktörlerinin Kararlarının Görselleştirilmesi-II | |
11 | Uluslararası Politika Aktörlerinin Kararlarının Görselleştirilmesi-III | |
12 | Uluslararası Politika Aktörlerinin Eylemlerinin Görselleştirilmesi-I | |
13 | Uluslararası Politika Aktörlerinin Eylemlerinin Görselleştirilmesi-II | |
14 | Uluslararası Politika Aktörlerinin Eylemlerinin Görselleştirilmesi-III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Barry O’Neill (1994). Sources in Game Theory for International Relations Specialists.Barry O’Neill (1994). Game Theory Models of Peace and War.Barry O’Neill (2007). Game Theory Models of Peace and War: Some Recent Themes |
Ders Kaynakları | Drew Fudenberg and David K. Levine (1998). The theory of learning in games: By MIT Press, Cambridge, MA.Duncan Snidal (2011). The Game Theory of International Politics, Cambridge University Press. Frank C. Zagare and Branislav L. Slantchev (2010). Game Theory and Other Modeling Approaches, International Studies Association and Oxford University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uluslararası Politikada Oyun teorisi nedir irdelenir. | ||||||||||||||||||||
2 | Aktörlerin kararları oyun teorisi ile analiz edilir. | ||||||||||||||||||||
3 | Aktörlerin eylemleri oyun teorisi ile analiz edilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |